הטרור היהודי: החשודים בפיגוע ההצתה בכפר דומא פעילים ב"מחתרת יהודית"

על פי גורמי הביטחון, הצעירים שנעצרו בחשד לפיגוע ההצתה בכפר דומא הם חברים בארגון "מחתרת יהודית" אשר עומדת מאחורי שורה של פיגועים נגד פלסטינים. החשודים טוענים: "השב"כ רוצה הודאה בכל מחיר"

חשד לטרור יהודי בכפר דיר ג'ריר, מזרחית לעפרה | צילום: איאד חדד, בצלם

הבוקר (חמישי) הותר לפרסום כי המשטרה והשב"כ עצרו צעירים החשודים בהשתייכות ל"מחתרת יהודית" אשר הוציאה לפועל מספר פיגועי טרור נגד פלסטינים. החשודים, שזהותם אסורה לפרסום, הינם צעירים בין הגילאים 17 עד 21, שלחלקם עבר של פשעים לאומניים. בשבועות האחרונים, היו הצעירים נתונים תחת צווים מנהליים של השב"כ.

לאחר פיגוע ההצתה בכפר דומא, בו נרצחו שלושת בני משפחת דוואבשה, הגבירו בשב"כ אתה השימוש בכלים מנהליים, ולמעלה מ-40 פעילי ימין הורחקו מהשטחים ומירושלים או נכנסו למאסרי בית. שלושה פעילים קיצוניים אף נעצרו לתקופת מאסר של חצי שנה, ונגד כולם נאסף מידע מודיעיני שהצביע על מעורבות בטרור נגד פלסטינים.

על פי תפיסתם של החשודים, ישראל כולה היא מדינת אויב, כך גם המשטרה והשב"כ. אחד העצורים אף התראיין לפני כשנתיים באתר "הקול היהודי" ואמר כי "אף אחד לא מפחיד אותנו, לא השב"כ ולא שום משרד אחר פה בארץ. אנחנו נמשיך לפעול למען מדינה יהודית, מדינת בית המקדש".

זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא בו נהרג תינוק בן כשנה וחצי
זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא בו נהרג תינוק בן כשנה וחצי | צילום: רויטרס

עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים טען כי: "התחושה היא שרוצים כאן הודאה בכל מחיר. התחושה היא שהשב"כ יעשה הכל כולל הכל כדי להשיג כאן איזשהו הישג". ואכן, בשב"כ משתמשים בכל הכלים שעומדים לרשותם על מנת להחזיר את "היוקרה" שאבדה להם.

לתפיסתם, אם החשודים ישתחררו ללא כתבי אישום זו תהיה פגיעה משמעותית ביוקרתו של שירות הביטחון הכללי, וכן, תתחזק הטענה הפלסטינית שמערכת הביטחון הישראלית לא עושה כל שביכולתה בכדי לפענח טרור יהודי.