התקדמות במגעים בין כי"ל לעובדים: עשרות עובדים מבוגרים יפוטרו אך ימשיכו לקבל שכר חלקי

ערב כניסתה לתוקף של השביתה ההמונית בדרום, מנסים הנהלת כימיקלים לישראל והעובדים להתגבר על חלק מהמחלוקות ולהבטיח קבלת שכר חלקי, ללא יחסי עובד-מעביד, לעובדים מיועדים לפיטורים אשר חצו את גיל 55. כמו כן, בעקבות החלטת ראש הממשלה נתניהו ושר הכלכלה דרעי להתערב במשבר- תוקם ועדה בראשות השר לבחינת דרכים לשיקום ערי הנגב המזרחי. דרעי לחדשות 10: "הוריתי לאנשי משרדי להוריד את שיעור האבטלה בדרום מדי חודש"

שביתה בדרום בשל גל הפיטורים
שביתה בדרום בשל גל הפיטורים | צילום: אלמוג בוקר

ערב יומה הראשון של השביתה ההמונית בדרום, מסתמנת סנונית ראשונה של התקדמות במגעים בין הנהלת כימיקלים לישראל לוועד העובדים. לחדשות 10 נודע הערב (ראשון) כי במסגרת המשא ומתן אודות העסקתם של בני 55 ומעלה הוצע לפטר בכל זאת את אותם עובדים, אולם להמשיך להעניק להם שכר חלקי במשך עשר שנים, ללא יחסי עובד-מעביד.

בתוך כך, לחדשות 10 נודע כי בתום פגישת העבודה הראשונה בדרום של שר הכלכלה הנכנס, אריה דרעי, תוקם ועדה בראשותו של השר לבחינת משבר התעסוקה באזור. זאת, כאשר במסגרת הועדה תיבחן האפשרות להעניק תמריצי מס למפעלים שיגיעו לאזור הנגב המזרחי וישקיעו בו.

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, חשף בתורו כי הוא נושא ונותן על כניסת שישה מפעלים חדשים לעיר, שאמורים להעניק פרנסה לאלפי מפוטרים. ביטון המשיך וחלק שבחים לראש הממשלה ולשר הפנים, שלדבריו התכנסו עמו לדיון בצהרים במשך שעה כדי לדון במשבר. יחד עם זאת דרש "אני רוצה שיבואו לפה ויעניקו טיפול נקודתי בדימונה, בערד ובמצפה רמון".

שר הכלכלה ופיתוח הנגב והגליל, אריה דרעי, הבטיח למלא את דרישתו של ביטון ולטפל באופן נקודתי ביישובי הנגב המזרחי. "אמרתי לאנשי המשרד שאני רוצה לראות בכל חודש את האבטלה באזור יורדת, בין היתר באמצעות החוק לעידוד השקעות הון. מהר מאוד המצב ישתנה ויהיה תענוג לגור כאן".

עוד אודות המשבר בדרום:

שביתה בדרום בשל גל הפיטורים
שביתה בדרום בשל גל הפיטורים | צילום: אלמוג בוקר

אלפי בני אדם פקדו הבוקר את הרחובות בכמה ערים בדרום במחאה על משבר התעסוקה באזור ופיטורי העובדים במפעלי "כימיקלים לישראל". כחלק מהמחאה, הושבתה הפעילות בדימונה, ירוחם וערד.

בדימונה הושבתה החל מ-09:00 גם מערכת החינוך, ולימודים נערכו רק בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים. במקביל, המפגינים חסמו את הכניסה לעיר מכביש 25. למרות זאת, ראש העיר ביטון הביע אופטימיות: "אתם מציירים תמונה עגומה, אבל דימונה זו עיר בפריחה, עם אחת ממערכות החינוך הטובות בארץ. מנגד, זו עיר שקיבלה מכה בנושא כימיקלים לישראל ואני מאמין שעוד השבוע הסיפור הזה יסתיים".