התאספות מחוץ לבתי המשפחות: "נגמרו הציפיות שגיל-עד ייכנס בדלת"

תושבי טלמון, אלעד ונוף איילון התקהלו הערב סביב בתי משפחותיהם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו על ידי מחבלי חמאס, רגעים לאחר קבלת הבשורה הקשה. חברת משפחת שער: "המשפחה מרוסקת, שום דבר כבר לא יחזיר את הילדים הביתה". חבר משפחת יפרח: "סומכים על כוחות הביטחון שיגיעו למרצחים השפלים"

גיל-עד שער עם נפתלי פרנקל ביום ספורט של ישיבת מקור חיים, יום לפני שנחטפו
גיל-עד שער עם נפתלי פרנקל ביום ספורט של ישיבת מקור חיים, יום לפני שנחטפו | צילום: חדשות10

בשלושה מוקדם שונים הקיפו הערב (שני) שכנים, חברים, קרובי משפחה ומכרים נוספים את בתי משפחותיהם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, עם היוודע הבשורה על מציאת גופותיהם. מקורבים למשפחות סיפרו על תחושות קשות ביותר ועל התקווה הרבה למצוא את הנערים בחיים, שהתנפצה היום.

אמילי עמרוסי, חברה קרובה של משפחת שער, סיפרה מפתח הבית ביישוב טלמון על הרגעים הקשים. "המצב של המשפחה מאוד קשה, זו התרסקות, הרבה בכי", היא תיארה. אל בתי המשפחות הגיעו גם פסיכולוגים ואנשי מקצוע, על מנת לשוחח עם בני המשפחה ולתמוך בהם.

"הילדים הטהורים האלה קנו במותם את מה שהרבה לא קנו גם בחייהם", המשיכה עמרוסי. "אם נגזר שהם יירצחו, אנחנו קיבלנו גם הרבה מתנות בשבועיים וחצי האלה שחלפו. המשפחה קיבלה הרבה מאוד תמיכה, אחדות בעם ורגע נדיר שבו כולם מתאבלים ביחד".

"חוסר הוודאות היה מייסר", אמרה חברת המשפחה על הימים האחרונים. "אבל זה לא הופל את הבשורה לנוראית פחות. נגמרו התקוות ונגמרו הציפיות, אנחנו רק מתפלל שהכוח שהיה למשפחות יישאר גם עכשיו, שהחיבוק הזה יחזק אותם גם בהמשך".

על בת-גלים, אמו של גיל-עד, סיפרה עמרוסי כי "כל דבר שקרה, היא תמיד אמרה 'תשמרו את זה בשביל גיל-עד. אפילו גזרי עיתון, כדי שיראה איך הפך למפורסם. הייתה לה תקווה כל כך אמיתית שהוא ייכנס בדלת, עכשיו התקווה הזו נגמרה. צריך הרבה חיזוק בזמן הזה"

"גם אנחנו הצטרפנו למשפחת השכול"

גם ביישוב אלעד, בו התגורר איל יפרח, התאספו רבים מחוץ לבית המשפחה. אפי שטרן, חבר המשפחה, אמר הערב לחדשות10: "הצטרפנו באופן רשמי למשפחת השכול. יש מעטפת גדולה של אהבה מסביב למשפחה הזו ומעבר לזה אין הרבה מה לעשות, אי אפשר לנחם".

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_86772008-13_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

"חוסר הוודאות היה קשה מנשוא", אמר שטרן על השבועות האחרונים. "עכשיו מתחילה ההפנמה הכל כך קשה. בשבועיים וחצי האחרונים ראיתי מולי אנשים חזקים, עם תקווה ותפילה שהכל ייגמר בטוב. זה ייקח זמן, אין מילים לתאר עכשיו את התחושות".

"כל עם ישראל שמר על האמונה, ראינו את האחדות הזו. כולם הצטערו בצערם של הורים שילדיהם נעלמים כך. אנחנו סומכים על כוחות הביטחון שיגיעו לרוצחים השפלים האלה, שום עונש לא יכול להתאים לאנשים שנוטלים חיי נערים".