הרופא המתחזה: ד"ר תל-אורן ממשיך לקבל מטופלים

על רקע חשיפת העובדה כי ד"ר עדיאל תל-אורן, המציג את עצמו כרופא, אינו רופא מוסמך, משרד הבריאות הזהיר מהחומרים אותם הוא מנפק. שבוע לאחר הפרסום, הרופא המתחזה ממשיך בעבודתו וממשיך לנפק שמשרד הבריאות מגדיר כ"חומרים מסוכנים". מטעם תל אורן נמסר: "על הצלחת טיפוליו יעידו מאות מטופלים"

עדיאל תל-אורן, מומחה אותו מאשים משרד הבריאות בהתחזות לרופא
עדיאל תל-אורן, מומחה אותו מאשים משרד הבריאות בהתחזות לרופא | צילום: YouTube

(3:49 דקות)

בשבוע שעבר פרסם משרד הבריאות כי ד"ר עדיאל תל-אורן, המציג את עצמו כרופא המטפל בחולים ומאבחן מחלות, אינו רופא כלל, לפחות על פי משרד הבריאות.

בעקבות הדברים הזהירו במשרד הבריאות כי אין להסתמך על מרשמי תרופות שתל אורן מגיש למטופליו ואף ערכו חקריה שבסופה פנו למשטרת ישראל.

אולם שבוע אחרי היוודע אודות הרופא המתחזה, דבר לא השתנה. הרופא מציג את עצמו באתר האינטרנט כ-MD וכמו כן שלל תארים רפואיים שניכס לעצמו.

בפנייה למרפאתו של תל-אורן לקביעת תור לטיפול, אמרה פקידתו כי מקרה הפרסום כלל לא משפיע עליה. "הוא רופא טוב והטיפול שלו עובד מניסיון", אמרה והוסיפה כי "תל-אורן מאוד אנטי ממסדי  אז הממסד מאוד מוקיע אנשים כאלה".

תל-אור, רופא אלטרנטיבי טוב ככל שיהיה, ממשיך להציג בפני מטופליו מסמכים המציגים אותו כרופא מוסמך, מסמכים שקריים שאין מאחוריהם את אישור משרד הבריאות.

"האדם הזה מציג את עצמו כרופא, אבל הוא לא. הוא לא למד רפואה קונבנציונאלית", סיפר בכיר במשרד הבריאות, ד"ר מיקי אריאלי. "הוא מנפק חומרים מסוכנים, אין לו שום סמכות לעשות שום אבחון או לטפל במחלות", הוא הוסיף.

"אנחנו לא נגד רפואה קונבנציונאלית אבל התופעה הזאת שאדם מציג את עצמו כרופא מוסמך כשהוא לא וללא ידיעת הציבור, מסכנת את בריאות הציבור", סיכם ד"ר אריאלי.

מטעמו של ד"ר תל אורן נמסר כי: "ד"ר עדיאל תל אורן מעולם לא הציג עצמו כרופא בישראל, למרות לימודיו הסמכתו לעיסוק ברפואה, ובוודאי שלא התחזה לרופא. ד"ר תל אורן לא מעניק טיפולים רפואיים המצריכים רישיון לעיסוק ברפואה מטעם משרד הבריאות, אלא טיפולי עור הוליסטים-אלטרנטיביים. על הצלחת טיפוליו של ד"ר תל אורן יעידו מאות ממטופליו שנואשו מהרפואה הקונבנציונלית וזכו להקלה במצבם רק בזכות טיפוליו".