השכן שניסה להחיות את זוהר הפעוט: "שמעתי שהמטפלת מזעיקה אמבולנס בצרחות"

דניאל גיטמן הצעיר עלה לדירה של משפחת הרגז וניסה, בעזרת הדרכה טלפונית ממגן דוד אדום, לבצע החייאה בתינוק שטבע באמבטיה בדרום תל אביב. "ראיתי אותו שוכב על מיטה על הגב, ללא הכרה", סיפר, "כשהמטפלת צעקה משהו בעניין התינוק השני, רצתי לאמבטיה והוצאתי אותו משם"

דניאל גיטמן, שכן של התינוק זוהר הרגז שטבע באמבטיה
דניאל גיטמן, שכן של התינוק זוהר הרגז שטבע באמבטיה | צילום: חמש עם רפי רשף

המטפלת שתחת השגחתה טבע אתמול הפעוט זוהר הרגז, ברחוב חביבה רייק בשכונת יד אליהו בתל אביב, נחקרה היום ושוחרר למעצר בית. "התפללו עבור זוהר, בנה של גלית, אמן", פנתה אל הציבור דרך העיתונאים. בניגוד להורים ששוכחים את ילדיהם ברכב ובדרך כלל לא מגיעים לכתב אישום, כאן צפויה בהחלט פעולה מצד המשטרה בשל אחריותה הפלילית של המטפל.

דניאל גיטמן, השכן של משפחת הרגז שניסה להחיות את התינוק, סיפר היום (חמישי) על רגעי החרדה שעברו עליו, ועל המטפלת ומשפחתו של התינוק.

"שמעתי שהמטפלת מזעיקה את האמבולנס בצרחות, והבנתי שמשהו לא בסדר", אמר גיטמן לרפי רשף. "עליתי לשם לסייע, וראיתי את התינוק רטוב, שוכב על מיטה על הגב ללא הכרה ולא נושם. מד"א הדריכו אותי איך לעשות לו עיסוי באזור הלב, שמעתי את הסירנות מלמטה והתברר שקודם הגיעו השוטרים. השוטר כבר המשיך לטפל בילד".

בשלב מסוים, הבין גיטמן כי באמבטיה נמצא תינוק נוסף. "כשהמטפלת צעקה משהו בעניין התינוק השני, נפל לי האסימון", אמר, "רצתי משם והוצאתי אותו".

גיטמן גר בשכנות למשפחת הרגז כבר כשנה וחצי, וזו היתה הפעם הראשונה בה ביקר בדירתם. "ניסיתי להחזיק מעמד", סיפר כשנשאל על קור הרוח שהפגין, "הייתי בריצות כל הזמן, הייתי בשוק, החזקתי את עצמי".

התינוק עדיין מאושפז בבית החולים איכילוב כאשר מצבו מוגדר אנוש. הבוקר אמרו במשפחתו של התינוק כי המטפלת ביצעה "מעשה טפשי" ונהגה ברשלנות.