בת 17 במצב קריטי בעקבות סיבוך של שפעת החזירים

פרסום ראשון: הנערה הובאה לבית החולים העמק כשהיא סובלת מסיבוך של דלקת ריאות. במהלך היום חלה החמרה במצבה והיא הועברה לבית החולים בלינסון, שם חוברה למכשיר ה"אקמו" המחליף את פעילות הריאות והלב. לפני שבועיים אושפזה בבית החולים בת 37 במצב דומה. היום נותקה ממכשיר האקמו והועברה להמשך טיפול בבית החולים פוריה

בית החולים בלינסון בפתח תקווה
בית החולים בלינסון בפתח תקווה | צילום: חדשות 10

פרסום ראשון: שתי נשים בישראל חלו בשפעת החזירים. נערה בת 17 הועברה היום (שלישי) לבית החולים בלינסון בפתח תקווה במצב קריטי בעקבות הסתבכות המחלה. לפני כשבועיים בת 37 אושפזה בבית החולים במצב דומה ובאותן הנסיבות. בשני המקרים לא היה ידוע על מחלות רקע.

הבוקר הגיעה הנערה לבית החולים העמק בעפולה כשהיא סובלת מהסתבכות של דלקת ריאות. במהלך היום חלה החמרה במצבה והתברר כי היא סובלת מהסתבכות של מחלת שפעת החזירים (H1N1).

לבית החולים הוזעק צוות מבילינסון שפינה אותה כשהיא מורדמת ומונשמת. בבית החולים היא חוברה למכשיר ה"אקמו" המחליף את פעילות הריאות והלב. בבית החולים העמק מסרו כי לנערה אין מחלות רקע והיא לא אושפזה עד המקרה האחרון.

לחדשות 10 נודע כי לפני שבועיים אושפזה בבלינסון אישה בת 37 בנסיבות דומות, כשהיא סובלת גם כן מהסתבכות שפעת החזירים (H1N1). כמו במקרה של הנערה, גם האישה אושפה אחרי שהריאות שלה הפסיקו לתפקד. היום היא נותקה ונגמלה ממכשיר ה"אקמו" והיא מוחזרת לבית החולים פוריה בטבריה, כשהיא מונשמת חלקית.

בחודש פברואר האחרון דיווח בית החולים רמב"ם בחיפה על אשפוזה של תושבת העיר, בשנות ה-30 לחייה, בעקבות המחלה. "במחלקת טיפול נמרץ נשימתי ברמב"ם מאושפזת האישה במצב קשה מאד", נמסר אז מבית החולים. בשונה מהמקרים הנוכחיים, נמסר אז כי האישה סבלה ממספר מחלות רקע, וככל הנראה נדבקה מאחד מבני משפחתה במחלה הקטלנית.