מתכונת חירום בהדסה: "אני צריכה לסרב לחולים כי אין לי איך לעזור להם"

סיטואציה קשה נרשמת בבית החולים הדסה בירושלים לאחר שנכנס למתכונת חירום. בנוסף לצוות הרפואי, גם עובדי המשק והמנהל שובתים, רמת הסניטציה ירודה ושתי אחיות בלבד נמצאות כדי לסייע ל-35 חולים

שביתה בבית החולים הדסה
שביתה בבית החולים הדסה | צילום: חדשות 10

(6:37 דקות)

אמש הכריזו ועדי עובדי הדסה על החרפת העיצומים ומאז בית החולים עובד במתכונת חירום, המביאה מציאות בה עמדת האחיות נטושה והמסדרונות ריקים מכוח אדם. במתכונת החירום ניתנים רק טיפולים מצילי חיים ותרופות.

ביום רגיל עובדות בכל מחלקה 10 אחיות, עד אתמול עוד היו חמש אחיות,  אולם מהבוקר שתי אחיות בלבד מתפקדות על 35 מאושפזים. אך לא רק האחיות שובתות, אלא גם עובדי המנהל והמשק, מה שמביא למצב סניטציה ירוד בכל המחלקות ולצד המיטות.

"כל מי שנשאר פה זה החולים המסכנים שאין להם לאן ללכת", סיפרה אחות מחלקה פנימית ב' בבית החולים, בלה שר. " לא רחצנו אותם היום, בקושי הגענו להאכיל אותם", ציינה.

"לימדו אותי לתת עזרה לאנשים והיום אני צריכה לסרב להם", המשיכה שר. "לא בגלל שאני לא רוצה לתת להם ולעזור, אלא כי אין לי איך לעזור להם", הוסיפה.

בתוך כך, כתוצאה מהמצב, החולים מנסים להתפנות לבית החולים שערי צדק בעיר ומספר החולים עלה בכ-20%. "נערכנו בהתאם. הוספנו אחיות והוספנו רופאים", ציין מנהל בית החולים שערי צדק, פרופסור יונתן הלוי, אולם בקצב הזה גם שערי צדק לא יוכל לסייע לכל החולים.

"זה מצער שהדסה פועלת במתכונת כזו ככל שנקצר את תקופת הסבל הזו, גם לעובדים ובעיקר לחולים המצב ייטב", אמר מנכ"ל בית החולים הדסה, ד"ר אביגדור קפלן.