הרופאים הפגינו: "חלית? נפצעת? פנה לשרת הבריאות"

בתי החולים ברחבי הארץ חזרו לעבוד לאחר שהסתיימה הפגנת עובדי בית החולים הדסה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, שנקלע לקשיים כלכליים והגיש בקשה להקפאת תהליכים: "כשישלמו לנו משכורות, נפסיק להפגין". ההסתדרות הרפואית פנתה לבית הדין הארצי לעבודה

תושבי ערד בהפגנה מול משרד ראש הממשלה
תושבי ערד בהפגנה מול משרד ראש הממשלה | צילום: משה מזרחי - חדשות 24

לפני זמן קצר הסתיימה הפגנת עובדי בית החולים הדסה בירושלים מול משרד ראש הממשלה ובשעה זו חוזרים יתר בתי החולים לעבודה סדירה לאחר ששבתו בשעתיים האחרונות כאות הזדהות עם הקולגות מהבירה.

מאות הרופאים איימו כי במידה ולא יקבלו עוד היום את מחצית השכר שעדיין לא קיבלו החודש, ישביתו מחר לחלוטין את העבודה בבית החולים ולא כמו במתכונת שבת. בנתיים פנתה ההסתדרות הרפואית לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה דחופה על מנת שבקשת הצד שהוגשה תידון בפני בית הדין הארצי כערכאה ראשונה ולא בבית הדין האזורי כמקובל, זאת לאור החשיבות המיוחדת של הנושא ודחיפותו.

תושבי ערד בהפגנה מול משרד ראש הממשלה
תושבי ערד בהפגנה מול משרד ראש הממשלה | צילום: משה מזרחי - חדשות 24

המפגינים הרימו שלטים בהם נכתב "להציל את הרפואה בהדסה" ו"חלית? נפצעת? פנה לשרה יעל גרמן", ואמרו כי הם לא מתכוונים לחזור לעבודה סדירה עד שישולמו כל המשכורות לעובדים. בנוסף הוסיפו את הטלפונים של משרד ראש הממשלה ושרת הבריאות לשלטים.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מתכוונת להעלות להצבעה הצעת חוק שתאסור מתן שירותי רפואה פרטיים מכל סוג בבתי חולים ציבוריים, לרבות "הדסה". "בגלל קיומו של השירות הפרטי, אדם רגיל מחכה ב"הדסה" פי 13.5 מאדם עשיר, והדעת אינה סובלת שיראו תורים לעשירים ותורים לעניים תחת כתליו של אותו בית חולים", אמרה יחימוביץ'. עוד היא הוסיפה כי המצב ב"הדסה" הוא כזה של חיים או מוות.

יושב ראש ההסתדרות הרפואית, לאוניד אידלמן, הסביר בתוכנית הבוקר של אורלי וגיא בערוץ 10 כי יהיו אספות הסברה בבתי החולים ברחבי הארץ. "הרופאים אמורים להתכנס ולדון על המשבר מאחר שמדובר על משבר שמשקף את מערכת הבריאות כולה. אמנם היה ניהול לא תקין, אבל היו גם ניסיונות לפגוע בהסכמים עם הרופאים, הסביר אידלמן.

הוא הוסיף כי "הגרעון של הדסה הוא גדול מאד אבל כמעט כל בתי החולים וקופות החולים נמצאים בגרעון. קופות החולים, הגרעון שלהן עולה על מיליארד שקל. המערכת בתת-תקצוב. כל המדינה ידעה על כל זה. זה לא פתאום התגלה. כולם ידעו - משרד הבריאות והאוצר ידעו על זה. אף עובד לא גנב כסף", סיכם אידלמן.