הרקע לדקירה: הנער סירב להיפרד מבת כיתתו

בבית החולים קפלן ברחובות יישאר הלילה בן ה-15 שנדקר הבוקר על ידי ארבעה נערים. מהחקירה עולה כי אחד המעורבים בקטטה ביקש ממנו להיפרד מנערה, וכשזה סירב דקר אותו יחד עם חבריו. "הוא ילד טוב, לא אחד שמסתבך בדברים כאלה", סיפרה אחותו של הפצוע

זירת דקירה של נער מחוץ לתיכון מקיף ט' באשדוד | צילום: צילום מסך - חדשות 10

האהבה נגמרה בבית החולים: ארבעה נערים נעצרו אחר הצהריים (שלישי) בחשד שדקרו נער נוסף בן 14 מחוץ לבית ספר באשדוד. הסיבה לדקירה? ככל הנראה סכסוך על ליבה של נערה. הנער הנדקר החל לצאת לאחרונה עם בת כיתתו. אחד המעורבים בקטטה התנגד לקשר ודרש ממנו להיפרד ממנה, וכשזה לא קרה - החליט ככל הנראה יחד עם חבריו לסגור איתו חשבון.

"הוא ילד טוב. כולם אוהבים אותו, באמת. הוא ילד מקסים, לא אחד שמסתבך בדברים כאלה", סיפרה נ', אחותו של הנער שנדקר. "הוא הגיע לפני מספר שעות ואחרי דקירות מרובות במצב בינוני", סיפרו בבית החולים קפלן, שם יבלה הפצוע את הלילה.

זהו אירוע האלימות השני שמתרחש בבית ספר בתוך פחות מ-24 שעות, לאחר שאתמול נחתך תלמיד בן 14 באוזנו על ידי בן גילו ב"גימנסיה הרצליה" בתל אביב. הנער שהותקף סיפר בשיחה עם חדשות 10 כי הלהב של המספריים חתך לו את היד ואז יצא משליטתו. "הוא ניסה לדקור אותי בצוואר ובעין", שחזר הנער הפצוע.

כשעתיים לאחר שנער בן 15 נדקר בכניסה לבית הספר מקיף ט' באשדוד, עצרה המשטרה שני בני 15 בחשד כי הם אלה שדקרו אותו ונמלטו. השניים נעצרו בתום סריקות שערכו שוטרים בכל האזור ונלקחו לחקירה. כעבור כמה שעות עצרה המשטרה שני נערים נוספים בחשד למעורבות במעשה.

"קודם הרביצו לו ואחרי זה דקרו אותו"

בני נוער שהיו במקום סיפרו כי "היה איזה סכסוך על אישה מסוימת, יכול להיות שהריב כבר נמשך זמן מה והם איימו עליו". לדבריהם, שני התוקפים כנראה תכננו את האירוע. "קודם הרביצו לו ואחרי זה דקרו אותו. הנער שנדקר אמר לשומר 'אני שניה הולך לקנות אוכל', יצא מבית הספר ובדרך הם התנפלו עליו", אמרו חבריו של הנער לספסל הלימודים.

גם שר החינוך, שי פירון, התייחס לדקירה. "זה אירוע שני בתוך יומיים וזה מחייב את כולנו לעשות עוצר לימודים, עוצר מחשבתי, שבו אנחנו מוכרחים לומר שאסור לנו לאפשר שאלימות תהיה חלק מהשפה של החבר הישראלית. אסור לנו לאפשר תרבות קלוקלת שבה נערים לא מסוגלים למצות ויכוחים כאלה או אחרים באמצעות מילים ונוקטים באלימות", הוא הסביר.