שני האחים שהורעלו מהדברה עדיין בסכנת חיים: "אין טיפול לרעל, רק הזמן יעזור"

שני האחים בני החמש והשבע, שאחיותיהן יעל ואביגיל גרוס מתו משאיפת חומר הדברה שרוסס בבית המשפחה, עדיין נמצאים בסכנת חיים וחוברו למכשיר שמדמה את פעילות הריאות ותומך בלב. האח בן החמש הועבר לבית החולים שניידר והאח בן השבע יועבר בקרוב. "לחומר עצמו אין נוגדן, הוא פוגע בלב. בהנחה שהכול יעבור בסדר, אין טיפול לרעל ומה שאנחנו צריכים זה זמן", הסביר מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב

מיכל הפוספין הקטלני בבניין ברחוב שח"ל בירושלים
מיכל הפוספין הקטלני בבניין ברחוב שח"ל בירושלים | צילום: צילום מסך - חדשות 10

הטרגדיה בירושלים - שני האחים מאושפזים בסכנת חיים. שני האחים בני החמש והשבע, יצחק ומיכאל גרוס, שנפגעו בצורה קשה מאוד מחומר ההדברה שרוססו בבתיהם, מוסיפים להיות הערב (רביעי) תחת סכנת חיים חמורה. האחים אושפזו היום יחד עם שתי אחיותיהן שלמרות מאמצי הרופאים, מתו בשל ההרעלה הקשה. הערב הותרו לפרסום שמותיהן של השתיים: אביגיל גרוס, בת 4, ויעל גרוס, בת שנה וחצי.

מצבם של השניים מוגדר קשה מאוד ובשל ההחמרה במצבם הם חוברו למכשיר אקמו. מדובר במכשיר שמדמה את פעילות הריאות ותומך בלב. האח בן החמש הועבר לבית החולים שניידר, שם קיים הציוד המיוחד שהשניים צריכים, ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ חזה לב. האח השני, בן השבע, הועבר גם הוא.

מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, דוקטור עובדי דגן, סיפר לחדשות 10 כי מדובר בחומר מסוכן מאוד שאין לו נוגדן אותו יכולים הרופאים להעניק לילדים. "החומר פוגע בלב, אבל זו פגיעה שהולכת ומשתפרת. זה לוקח זמן, בין עשרה ל-14 יום. אנחנו נותנים תמיכה בתקווה שהלב יחזור לעצמו", הסביר דגן.

הוא הסביר כי התפקיד של המכשיר אליו חוברו שני האחים הוא לשמור על האיברים בגוף בפעילות תקינה ולמלא את תפקוד הריאות. "בהנחה שהכל יהיה בסדר, אין טיפול לרעל ומה שאנחנו צריכים זה זמן", הוא אמר. במקביל, במצבם של ההורים, שאיבדו את שתי בנותיהם בנות השנה וחצי והארבע, מוגדר כבינוני לאחר שגם הם שאפו מהחומר המסוכן.

אביגיל ויעל גרוס, נהרגו משאיפת חומר הדברה ברחוב שחל בירושלים
אביגיל ויעל גרוס, נהרגו משאיפת חומר הדברה ברחוב שחל בירושלים | צילום: רפרודוקציה

מבדיקת פרטי האירוע נמצא כי בת השנתיים שמתה חשה ברע כבר אתמול ואמה לקחה אותה למרפאה בבירה. במרפאה לא זיהו כי מדובר בהרעלה ואמרו לה שתיתן לה אקמול. בבוקר, כשהיא הוסיפה להרגיש רע וגם בני המשפחה האחרים חשו לא טוב, הם אושפזו.

עם זאת, נראה כי לצוות הרפואי במרפאה אליה הגיעה האם עם בתה היה קשה מאוד לזהות כי מדובר בהרעלה מאחר ולא ידעו כי הן נחשפו לחומרי הדברה. הפגיעות והתסמינים הראשונים לא מעידים בבירור כי מדובר בהרעלה ולכן לקח זמן עד שהבינו בה מדובר ואז המצב כבר היה חמור מדי.