ירושלים: בת שנה וחצי ואחותה בת ה-4 מתו מהדברה, 4 בני משפחה נוספים נפגעו

זוג הורים וארבעת ילדיהם פונו לבית החולים לאחר שככל הנראה נחשפו לחומר רעיל בביתם ברחוב שח"ל בבירה, בו בוצע שלשום ריסוס להדברה. לאחר פעולות החייאה נקבע מותה של אחת הפעוטות בת שנה וחצי. כעבור כשעתיים נאלצו הרופאים לקבוע גם את מותה של אחותה בת הארבע שהגיעה לבית החולים במצב אנוש. שני אחיהם בני חמש ושבע נמצאים במצב בינוני-קשה. המדביר נעצר. דיירי הבניין ותלמידי בית הספר הסמוך פונו

אמבלונס מחוץ לדירת האם שרצחה את ילדיה
אמבלונס מחוץ לדירת האם שרצחה את ילדיה | צילום: משה מזרחי - חדשות 24

תינוקת בת שנה וחצי ואחותה בת הארבע מתו הבוקר (רביעי) לאחר שנחשפו לחומרי הדברה בדירת משפחתן ברחוב שח"ל בירושלים. שני ילדים נוספים בני חמש ושבע, אחיהן של הילדות, נפגעו באורח בינוני עד קשה. ההורים, בשנות השלושים לחייהם, נפגעו באורח קל.

מצבם של שני האחים הידרדר מאז הגיעו לבית החולים ובמקביל למאמצי הרופאים בבית החולים שערי צדק בירושלים יצאה ניידת מיוחדת מבית החולים שניידר. בניידת מכשור מיוחד לטיפול בסוג הפגיעות שהשניים סובלים מהן והיא נמצאת רק בבית החולים שניידר שבפתח תקווה.

בית המשפחה שהורעלה על ידי חומר הדברה בירושלים
בית המשפחה שהורעלה על ידי חומר הדברה בירושלים | צילום: חדשות 24
דלי חומר ההדברה שהרעיל את המשפחה בירושלים
דלי חומר ההדברה שהרעיל את המשפחה בירושלים | צילום: אביעד גליקמן

מחקירה ראשונית עולה כי אתמול בוצעה הדברה בדירה והמדביר השאיר את החומר הרעיל בממ"ד שבדירה. ההורים אטמו את הממ"ד והמדביר אמר להם שעד יום שישי לא יפתחו את החדר. ככל הנראה, האטימה לא היתה מוחלטת והחומר התפשט.

המדביר שביצע את ההדברה בדירת המשפחה נעצר ונלקח לחקירה. כוחות כיבוי אש וטיפול בחומרים מסוכנים פינו את הבניין מיושביו. ישיבה תיכונית סמוכה לדירה פונתה מתלמידיה אף היא. הרחוב נחסם לתנועה, ותושביו התבקשו להישאר בבתים.

"כשנכנסתי לדירה ראיתי ילדה כבת ארבע שוכבת על הריצפה בחדר כשהיא מחוסרת הכרה, ללא נשימה ודופק", סיפר שמוליק דיוויד, חובש בכיר במד"א. "התחלנו מיד להעניק טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה מתקדמות, כשלדירה מגיעים כוחות נוספים של מד"א שהוזנקו למקום".

הוא המשיך ותיאר: "מהחדר הסמוך הזעיקה אותנו אחת מבנות המשפחה שישנם ילדים נוספים שחשים ברע, התפצלנו וביחד עם חובשים ופאראמדיקים נוספים של מד"א מצאנו בחדר הסמוך תינוקת כבת שנתיים מעורפלת הכרה שמצבה הלך והידרדר במהירות ובנוסף שני ילדים כבני 8 ו-6 מעורפלי הכרה, הענקנו להם טיפול רפואי ובליווי בת משפחה פינינו אותם במהירות תוך כדי טיפול לבי"ח שערי צדק שנמצא בסמוך".

השתתפו בסיקור: דורון נחום ודורון הרמן