המדריך המלא לטיול שאחרי הסערה

שבוע אחרי הסערה הגדולה, מזג האוויר יהיה נוח הרבה יותר ויספק הזדמנות מעולה לחזות במה שהותירה אחריה. מרכיבה מושלגת בצפון, דרך הפסגות הלבנות של ירושלים ועד לנחלי הדרום השוצפים - כל ההצעות לסוף השבוע השמשי

סוסים בשלג למרגלות הר החרמון
סוסים בשלג למרגלות הר החרמון | צילום: רויטרס

הסערה הגדולה שפקדה את ישראל והמזרח התיכון בסוף השבוע שעבר הותירה במשך ימים בתים מנותקים מחשמל וגרמה נזקים רבים, אך הותירה אחריה גם טבע חגיגי במיוחד. סוף השבוע הנוכחי יהיה שמשי ויספק הזדמנות לפקוד את כל האזורים ששינו פניהם בסערה.

צפון

כמויות השלג הגדולות שירדו לפני שבוע עדיין צובעות את הרי הגולן בלבן. בתצפית קוניטרה נקודת יציאה מושלמת לטיול המשפחתי. שם, תוכלו לתצפת על הכרמים והמטעים הקפואים, וגם על סוריה המושלגת והפארק הוולקני העתיק שכוסה גם הוא בלבן.

יער האיילים סמוך למושב אודם קיבל השנה תפאורה מושלמת לקראת חג המולד. כניסה למבוגר תעלה 30 שקלים ולילד 50 שקלים. המערכת החורפית העירה גם את נחלי הצפון וכשהשלגים יימסו הם גם יחלו לגעוש. לצד ההנאה הגדולה, חשוב להיזהר ממשדות מוקשים ולשים לב לשלטי האזהרה.

שלג בירושלים
שלג בירושלים | צילום: רויטרס

מרכז

מי שלא רוצה להרחיק עד רמת הגולן, יכול להינות משאריות השלג שהותירה הסופה בהרי ירושלים. בהר איתן ניתן להינות מהשלג וגם מנוף מרהיב. בהר איתן שני מסלולים אפשריים: מסלול קצר של שני קילומטרים שאורך בין שעתיים לשלוש, ומסלול מעגלי של שמונה קילומטרים האורך בין שלוש לארבע שעות.

בירושלים המושלגת מציעים מחר עד השעה 17:00 טיולי טרקטורונים היוצאים מגבעת משואה לעבר הרי יהודה וירושלים. המחיר: 300 שקלים לזוג. במקביל, במתחם התחנה בירושלים מציעים טיולי סגוואי מודרכים ברחבי העיר. תמורת שעתיים של הדרכה ומורה דרך בסמטאות שעדיין מעט מושלגות בעיר העתיקה תשלמו בין 175 ל-195 שקלים.

מטיילים במאגר שקמה בדרום
מטיילים במאגר שקמה בדרום | צילום: חדשות 10

דרום

בדרום מבטיחים חוויה שונה לגמרי. אחרי הסערה המדבר נראה כמו טוסקנה. הצבע החום הוחלף במרבדים ירוקים והרבה מים.

את הטיול ניתן להתחיל במאגר שקמה, אליו הכניסה היא בחינם, שם בפעם הראשונה מזה יותר מ-20 שנה עלה המאגר על גדותיו והמים גלשו מעבר לסכר. כל קפל קרקע בדיונות של זיקים הפכה לבריכת מים קטנה. משם תוכלו להמשיך דרומה על כביש 232 לעבר נחל הבשור, שם תמצאו הרבה מים, מסלולי הליכה ומסלולי ג'יפים וטרקטורונים לכל המשפחה.