תקיפת הכריש באשדוד: "הרופאים לא ראו נשיכה כזו כבר 20 שנה"

בבית החולים איכילוב מאושפז עדיין הצעיר בן ה-26, שחלק מידו נקטעה במהלך עבודתו בנמל. מבירור של האירוע עולה כי הכריש הצליח להסתנן לתוך בריכת הדגים, והפצוע ניסה לשחררו. "בהתחלה הוא היה מבוהל מאוד, אבל נרגע קצת. הוא תיאר כריש באורך שני מטרים"

כריש בכלוב
כריש בכלוב | צילום: רויטרס

הרופאים בבית החולים איכילוב פועלים עדיין כדי להציל את ידו של הצעיר בן ה-26, שננשך מוקדם יותר היום (ראשון) בידי כריש באזור נמל אשדוד. האירוע התרחש כשאחד הכרישים, שנוכחותם באזור החוף נחשבת שכיחה, הצליח להיכנס לתוך בריכת הדגים. העובד ניסה לשחררו משם ובשלב מסוים הוא נשך אותו בידו.

(6:24 דקות)

מצבו של האיש מוגדר טוב והוא נמצא בהכרה מלאה. הצוות הרפואי עדיין לא החליט מה יהיה המשך הטיפול בו. הרופאים ידעו לספר על פגיעה של לפחות 6 או 7 שיניים שננעצו בידו, ומנהל חדר המיון של איכילוב אף ציין כי "נשיכה כזו לא ראיתי כבר 20 שנה".

חבריו של הפצוע סיפרו כי היה מבוהל מאוד ברגעים שלאחר האירוע, אך מאוחר יותר נרגע. הוא סיפר לרופאים כי הכריש היה באורך של כשני מטרים. בהמשך הוא צפוי להיבדק גם בפן הפסיכולוגי, שכן מדובר באירוע טראומתי וקשה.

מיד לאחר האירוע הצליח חבר של הפצוע לחלץ אותו מתוך הבריכה ולפנותו לחוף. שם המתין הצוות של מגן דוד אדום שהעניק לו טיפול ראשוני ופינה אותו לבית החולים. יש לציין כי העובדים בבריכות הדגים נתקלים מדי יום בעשרות ואף מאות כרישים, אולם בדרך כלל אלה אינם עושים את דרכם לחוף ונעצרים לפני שייכנסו לבריכה.