אין שינוי במצבו של הרב יוסף: "הרב עמאר לא רצוי בבית החולים"

דוברת בית החולים הדסה עדכנה כי מצבו של מרן ממשיך להיות קשה אך יציב, והוא קיבל תרופה לתמיכה בלחץ הדם. מקורביו תקפו את הכותרת הבוקר לפיה הרב עמאר יהיה יורשו. "כל ניסיון לנצל חלון הזדמנויות כשהרב סובל זה פשע", אמר אחד מהם. כל הפעילות לקראת הבחירות המקומיות הוקפאה

הרב עובדיה יוסף עם אלי ישי ואריה דרעי מצביע ביום הבחירות לכנסת
הרב עובדיה יוסף עם אלי ישי ואריה דרעי מצביע ביום הבחירות לכנסת | צילום: רפי קוץ

מצבו של הרב עובדיה יוסף, שמאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, מוסיף להיות קשה אך יציב. "צוות הרופאים המטפל ברב חיים עובדיה יוסף מסר כי הוא מקבל סיוע רפואי למערכות בגופו שתפקודם כשל או נחלש", אמרה דוברת בית החולים. הרב ממשיך להיות מורדם ומונשם והוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ פנימי בהדסה עין-כרם

היא הוסיפה כי הבוקר החליט הצוות הרפואי על תוספת של תרופה לתמיכה בלחץ הדם. לצדו של הרב שוהים כל העת בני משפחתו, רבנים, אדמו"רים וחסידיו, ונושאים תפילות ופרקי תהילים לשלומו. בין לבין מנהלים בני משפחת יוסף ואריה דרעי שיחות בינם לבין עצמם בקול רם.

עם התקשורת הם לא מוכנים לדבר אודות מצבו הרפואי של הרב אך הם חוזרים וקוראים לכל עם ישראל להתפלל לשלומו. על כל פנים, חסידי הרב ופעילי ש"ס הנמצאים לידם אומרים את הדברים בשמם שלהם, אבל מפי אומריהם.

בין היתר אלה שני פעילי ש"ס ידועים, אברהם כהן - גבאי בית הכנסת "מוסיוף" בשכונת הבוכרים ויוסי לוי המכונה "הבוכה" - שהתפרסם כשהוא ממרר בבכי ביום מעצרו של אריה דרעי. שניהם לא עוזבים את חדרו של הרב ונמצאים ליד בניו הרבנים וליד אריה דרעי. השניים הביעו זעם ושאט נפש על הכותרת הבוקר בעיתון מעריב, המנסה להכתיר את הרב הראשי לשעבר, הרב שלמה עמאר, כיורשו של הרב יוסף.

"ראשית מרן הרב עובדיה חיי וקיים ובעזרת השם ינהיג אותנו עד בוא גואל צדק. כל ניסיון לנצל חלון הזדמנויות כשהרב סובל זה פשע", אמר כהן והוסיף כי "גם אחרי מות קדושים לא יהיה לרב יורש במידתו. מרן הוא לא רק גדול הדור אלא גם גדול הדורות הקודמים ולא קם כמוהו מאז הרמב"ם ורבי יוסף קארו. הוא הגיע לזה לא בזכות מינוי כלשהו אלא בזכות גדולתו בתורה, עשרות הספרים שכתב ועשרות אלפי שיעורי התורה שהרביץ".

בתו של הרב ביקשה מכל הרבנים להתפלל

"את הזיכרון הפנומנאלי שלו וידיעותיו בהלכה אין בן תמותה שיוכל לרשת. באשר לרב עמאר - לא רק שהוא לא במידותיו של הרב עובדיה, אלא שהוא אישיות בלתי רצויה במשפחת יוסף ובש"ס. הרב עובדיה גידל אותו והעלה אותו על כס הרבנות והוא בגד בו ונלחם בו", תקף כהן.

יוסי לוי הוסיף ואמר כי "בניו הרבנים של הרב אומרים כי הבגידה של הרב עמאר גרמה צער ויגון לרב ופגעה בליבו ולכן הוא חולה. כל זונדה המוחדרת לגופו וכל דיאליזה וניקוז הריאות זה בגלל הצער של הרב עמאר".

לדבריהם, הבוקר הועבר מסר לרב עמאר שלא יגיע לבקר את הרב עובדיה כפי שעשה קודם לכן. לדבריהם הרב ביקש מכלתו להתקשר לכל גדולי הרבנים האשכנזים והספרדים ולבקש כי יתפללו לרפואתו. הרבנית יהודית יוסף אכן התקשרה לכל הרבנים וביניהם לרב עמאר. מקורביו של הרב עמאר הדליפו את הבקשה לכלי התקשורת והוסיפו פירוש כאילו הרב עובדיה הכתיר בכך את הרב עמאר ליורשו.

במישור הפוליטי - מחלתו של הרב עובדיה יוסף הקפיאה את כל הפעילות הפוליטית ואת קמפיין הבחירות המוניציפליות עד להודעה חדשה.