זמן להתעורר: חברות מזון ושתייה יחויבו לציין את כמות הקפאין על המוצרים

תקנות חדשות שמקדם משרד הבריאות בימים אלה קובעות כי כמות הקפאין הנמצאת בכל מוצר תצוין על האריזה, ותוגבל בחוק • לא רק בקפה ומשקאות אנרגיה: מתברר כי החומר נמצא גם בסוכריות, קרקרים, ואפילו בפופקורן

קפה נמס מגורען
קפה נמס מגורען | צילום: מערכת נענע 10

סוף סוף התעוררו? משרד הבריאות מקדם בימים אלה שני מהלכים הקשורים בבריאות הציבור. ההגבלות על העישון מתרחבות ויכללו מעתה גם סיגריות אלקטרוניות, אבל המהפכה הגדולה מגיעה מכיוון אחר: מעכשיו, יחויבו חברות מזון לציין כמה קפאין יש במה שהן מוכרות.

על פניו, הדברים מובנים מאליהם - קפה ותה מכילים קפאין, גם משקאות אנרגיה. אבל אף אחד לא מספר להורה שילדו בן החמש צורך קרקר מסוים, שאכילת שקית של הקרקר שווה למעשה לשתיית כוס קפה, או שהחומר נמצא גם בעוגות, בגלידות, בסוכריות, ואפילו בפופקורן.

רבים טוענים שהקפאין אינו מזיק, ואפילו מועיל לבריאות - אבל אצל רבים הוא עלול לגרום לבעיות רפואיות, ואפילו להביא עד מוות במקרים קיצוניים של אנשים הרגישים לחומר.

במסגרת המהפכה החדשה, יחויבו יצרניות המזון והשתייה לציין מהי כמות הקפאין על גבי המוצר. כמו כן, תוגבל כמות הקפאין המותרת: במזון מוצק, למשל, עד 100 מ"ג קפאין ליחידה, ובמשקאות אנרגיה עד 320 מ"ג לליטר - פחות ממה שיש ברוב משקאות האנרגיה בשוק כיום.