לנמנם בעבודה? הצצה לטרנד החדש שכובש את מקומות העבודה בעולם

הכירו את  ה- PODTIME, קפסולת שינה בעלת מראה עתידני, המיועדת להצבה במקומות עבודה הומי אדם. אז איך זה עובד? כמה זה עולה? והאם בקרוב תנמנמו במקום עבודה?  הצצה לטרנד שכובש את העולם

זמן צפייה: 01:06

אחת מהבעיות הגדולות הכרוכות בחיים המודרנים בעולם המחובר תמידית היא מחסור בשעות שינה. סביבת העבודה בעולם המודרני השתנתה לבלי הכר בשנים האחרונות, ונראה כי הפיתוחים הטכנולוגיים הרבים בהם אנו מוקפים בעבודתו היומיומית, התובענות והתחרותיות, גובים מהעובדים מחיר יקר. מחקרים רבים מצביעים על  ההשלכות שיש לכך על העובד ובהן: איבוד פרודוקטיביות, חוסר ריכוז, שחיקה, דיכאון  ובעיות בריאות רציניות נוספות. מתוך הקלחת הזאת צמחה לה תופעת ה Power Nap שסוחפת חברות עבודה ומקומות עבודה דוגמת פייסבוק, סיסקו, פפסי, נסטלה,  ועוד.

אז במה בעצם מדובר? ובכן,  Power Nap  היא בעצם תנומה קצרה, המכונה גם ניפנופ (מהמילה Nap באנגלית שמשמעותה תנומה) שנמשכת בעין 10-20 דקות. הפאוור נאפ בצהריים לא אמורה להחליף את שנת הלילה אלא להתווסף ל- 8 שעוות השינה הליליות שהגוף זקוק להם. " ארגונים ציבוריים ופרטיים יצטרכו לחשוב על דרכים יצירתיות 'לצאת מהקופסא' על מנת להגביר את הפרודוקטיביות, בריאות וקידום אורח חיים בריא של עובדיהם תוך הבנה ששם ימצא היתרון התחרותי שלהם" אומר אבי ברססט מנכ"ל הולנדיה. החברה של ברססט השיקה לאחרונה בישראל, במסגרת יום השינה הבינלאומי, את ה- PODTIME, תא שינה ייחודי המיועד להצבה במקומות עבודה. הפודטיים הוא בעצם קפסולת שינה אטומה המאפשרת לעובד להתנתק לרגע מהרעש של הסביבה ולנוח ולחדש כוחות על מזרן נעים וכרית - הדבר הכי קרוב לבית מחוץ לבית. תא השינה אמור להיות ממוקם במשרדים ובתי עסק גדולים, כשאלו אמורים להיות גם אחראיים על הניקוי והסניטריה של היחידה (בעיקר בכל הקשור למצעים).

"אחת הדרכים היצירתיות לאפשר ריסטרט לגוף ולראש במהלך יום בעבודה הוא ניפנופ  בצהריים " אומר ברססט. " מחקרים רבים הוכיחו שלנמנום קצר במהלך היום יש ערך עצום, לכן מקומות עבודה מובילים ומוסדות לימוד כבר מאמצים את הנאפ בהתלהבות כחלק משגרת היום שלהם". אז במה כרוך התענוג הזה? ובכן עלות יחידה כזו נעה בין 20-25 אלף שקלים כשבחבר מציעים גם מודל השכרה בעלות חודשית של 1,770 ש"ח לחודש בהתחייבות ל- 6 חודשים מראש. אבל גם צלחתם את אתגר המחיר, הרי שיש לקחת בחשבון כי מדובר בתא לא קטן שרוחבו 1.20 מטרים (כמו גם גובהו) ואורכו לא פחות מ- 2.20 מטרים.

אז האם נראה בקרוב תאי שינה בכל מקומות העבודה? ובכן, לא כל כך מהר. בעוד יתרונות הניפנופ ברורים גם לעובד וגם למעסיקים, הרי שעדיין נדרש כאן חינוך שוק והגברת מודעות לנושא. היחידה הראשונה בארץ הוצבה ב"אייכה" מתחם קונספטואלי לחללי עבודה משותפים וישמש לרווחת העובדים במתחם. במקביל ברססט מספר לנו על עניין מוגבר בקפסולה שמגיע מצידן של כמה חברות ענק ומפעלים וגם על פנייה מסקרנת לנשיא המדינה אליו פנה ברססט, המשמש גם כנציג ארגון השינה העולמי, על מנת לרתום אותו לטובת קידם הנושא והעלאת המודעות  לחשיבות השינה.  " חברות גדולות כבר הצטרפו למגמה ההולכת וגדלה בעולם כולו" אומר ברססט, " ואנו רוצים לייצר מודעות בקרב מקבלי החלטות גם כאן בישראל. ברצוננו לגייס את הגופים שהם המעסיקים הגדולים במשק וכל גוף עיסקי אחר בישראל שישכיל להבין את התועלת הרבה הצפויה לו מעצם העובדה שיאפשר לעובדיו שנת צהריים קצרצרה במקום העבודה וכן את כל התנאים הנילווים לכך".