"יד זדונית": נופצה אנדרטה בגליל לזכר לוחם שנהרג בצוק איתן

שלטי אתר ההנצחה שבמשגב, שנשאו את פניו של עוז מנדלוביץ', נשברו לחתיכות. אביו סיפר בעמוד הפייסבוק שלו על המקרה, וכתב: "אנו לא מאשימים בהכללה קהילה שלמה במעשה. הזיכרון שלו לא התנפץ"

זמן צפייה: 01:44

אנדרטה שהוצבה במשגב שבגליל לזכרו של עוז מנדלוביץ', לוחם גולני שנהרג במבצע צוק איתן, נופצה היום (שבת). אביו כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אנו חיים בקיום משותף עם הכפרים הערבים השכנים לנו ולא מאשימים בהכללה קהילה שלמה. יד זדונית של חיית אדם או שניים ניפצה את שלטי האנדרטה ואנו מקווים שיד זו תגדע".

"הפורעים אמנם הצליחו לנפץ את שילוט האנדרטה אך לא ניפצו בנו את הזיכרון לעוזי, זיכרון לנצח נצחים", כתב האב. מנדלוביץ' נהרג ב-2014 במהלך קרב בשכונת שג'אעיה‎ שבעזה.

מנדלוביץ' נפל, כאמור, בקרב בשג'אעיה‎  - בסופו הוכרז אורון שאול כנעדר. החיילים נכנסו לתוך השכונה בשיירה ממוגנת שכללה טנקים ונגמ"שים. זמן קצר לאחר כניסתם לשכונה נורו לעבר אחר הנגמ"שים טילי נ"ט ואחד הכלים התלקח ובער במשך כמה שעות. הטיל נורה מבניין סמוך והמחבלים פתחו באש עליהם ואף התקרבו לנגמ"ש, ככל הנראה בניסיון לחטוף גופות לצורכי מיקוח. בתום הקרב התברר כי שישה מהחיילים שנמצאו בנגמ"ש נהרגו, ואורון שאול, כאמור הוכרז כנעדר.

האנדרטה של עוז מנדלוביץ' שנופצה
האנדרטה של עוז מנדלוביץ' שנופצה

לכתבות נוספות בחדשות 13:

משכול לנחמה: אמו של חייל שנהרג בסג'אעיה הלכה לנחם את האמהות השכולות

חמש שנים אחרי "צוק איתן": האם עזה הולכת להסדרה או להסלמה?

הורי החיילת הבודדה ששמה קץ לחייה – דורשים תשובות מצה"ל

בימים לאחר נפילתו של מנדלוביץ' סיפרה אמו, אסנת, לחדשות 13: "אני לא אגיד שאני לא גאה, אבל אני רואה את זה קצת שונה - אני רואה את זה בתור אימא שאיבדה בן וזה קשה".

אביו של עוז, עפר, אמר כי בנו וחבריו יצאו לקרב על מנת לשמור על עם ישראל מפני האיום של המנהרות. הוא הוסיף כי חבריו של בנו שהיו עמו בהיתקלות סיפרו כי הוא נהרג בצרור השני לאחר שהם נכנסו לבניין. הם הוסיפו כי לפני מותו הם מצאו יחד עם עוז פיר של מנהרה שהיה ברצפת הבית.

"הם לחמו כמו אריות, הכוח שנמצא שם ממשיך ללחום כמו אריות. המצב הוא כזה שאנחנו לא יכולים לעשות משהו אחר זולת הלחימה הזאת", הוסיף אביו, שבעברו שירת כקצין בחטיבת גולני.