פיתוח כחול לבן: לכיסא הזה יש אפליקציה והוא ידאג לגב שלכם

הכסא החכם שיחנך אתכם לישיבה בריאה: אין ספק שברשימת התחלואים הקשים של המאה ה-21 לישיבה ממושכת יהיה שמור מקום מכובד. כעת פיתוח ישראלי חדש שם לעצמו למטרה להלחם בתופעה

זמן צפייה: 01:33

חברת הכיסאות צרעה מקבוצת גלובל ישראל, חברה לסטארטאפ הישראלי SeatBack וייצרה כיסא חכם אשר מתחבר לטלפון  הנייד ומלמד את המשתמש לשבת בצורה טובה ובריאה יותר.  בחברה מספרים כי המערכת של SeatBack  מעודדת את המשתמש להיות דינמי יותר, מציעה למשתמש תרגילים מתאימים וייעודיים שיעזרו לו לשבת בצורה נכונה ובריאה יותר. זאת אומרת מידע אישי לכל משתמש על צורת הישיבה שלו בזמן אמת וגם הרגליי הישיבה לאורך זמן. כל משתמש מקבל "דרך התקדמות" אשר מתאימה לצורת הישיבה שלו ולהרגליי הישיבה שלו.

 

כדי להבין כיצד המערכת עובדת, שוחחנו עם אור לוסטיג, מייסד ושותף ב-SeatBack . "לכל כיסא קיימים כ- 100 חיישנים המוטמעים בכיסא" מסביר לוסטיג. "החיישנים יודעים לזהות את תנוחת הישיבה של המשתמש (על בסיס המחקרים והפיתוח שערכה החברה), המערכת מקבלת את המידע ונותנת פידבק בהתאם. לאורך זמן ובעקבות המידע שהאפליקציה צוברת, היא יודעת להמליץ על מתיחות\פעילות ספורטיבית ושאר תהליכים מניעתיים על מנת למזער נזקים הנובעים מישיבה ממושכת ולקויה  ולהיות בריאים יותר".

למי מיועד בעצם הכיסא? מי קהל היעד?

"הכיסא מיועד לאנשים ש"מבלים" את רוב היום שלהם בישיבה , הם חשופים לפגיעות "שלד שריר" (כאבי גב , צאוור, שכמות , יד) שזהו המחלה של המאה 21 . עקב כך שיותר ויותר עבודות נעשות בישיבה אנחנו פחות ופחות דינאמים וזה פוגע בבריאותנו".

 

מה היתרון של המערכת האינטרקטיבית?

"בגלל שלכל אחד מבנה גוף שונה והרגלי ישיבה שונים אנו יודעים בעזרת האלגוריתם והמחקרים שלנו להתאים צורת התקדמות שונה עבור כל משתמש".

 

35432456243756
האפליקציה תתריע בפניכם בזמן אמת | צילום: צילום: יח''צ

מאחר ועל הכיסא יש חיישנים - מה נדרש מהמשתמש?

"אנחנו מבינים כי המערכת צריכה לעזור למשתמש ועל כן אנחנו לא רוצים להפריע לו בגרת היומיום שלו ועל כן נדרש ממנו רק לשבת"

 

האם יש להטעין את הכיסא?

הכיסא מופעל על ידי בטריות רגילות ואותן צריך להחליף אחרי 6-12 חודשים, תלוי בשימוש כמובן

 

כיצד המנגנון הזה עובד בפועל?

"המשתמש יושב, אנחנו מזהים , ה"מוח" של סיטבק מחליט אם להתריע (ואיך) , לאורך זמן אנו מזהים את הרגליי הישיבה ומנסים להכיוון לישיבה טובה יותר ובריאה יותר ".

 

מה מרוויח המשתמש מחיבור הכיסא לאפליקציה?

"המערכת יודעת לעבוד גם בלי אפליקציה, אלא רק עם מנועיי רטט אשר מוטמעים בכיסא" אומר לוסטיג. "החיבור לאפליקציה (או לתוכנה במחשב) נותנים ערך גדול זה עוזר לנו בעזרת אותם אלגוריתמים לתת את המענה מדויק יותר למשתמש, אלגוריתמים אלו נבנו על סמך ידע של עשרות שנים של הפיזיותרפיסטים , אורתופדים ומומחים לארגונומיה של סיטבק".