מהדורת "מבט" האחרונה: צפו בגאולה אבן סער נפרדת בדמעות

דקות ספורות לפני העלייה לאוויר קיבלו עובדי רשות השידור הודעה מכונס הנכסים הראשי כי זו תהיה מהדורת החדשות האחרונה של הערוץ הראשון - אחרי 49 שנים. צפו בעובדים נפרדים בדמעות ושרים ביחד את התקווה‎

זמן צפייה: 00:57
 מהדורת "מבט" ששודרה בערוץ הראשון במשך 49 שנה - משנת 1968 ועד שנת 2017 - מסיימת היום את שידוריה: ההודעה על המהדורה האחרונה נמסרה הערב (שלישי) דקות ספורות לפני סיום מהדורת "מוסף" שקודמת לשידור מהדורת החדשות המרכזית. עם סיום התכנית, הודיעה המנחה הוותיקה גאולה אבן-סער, תוך שהיא מנסה להילחם בדמעות, כי הערב תשודר מהדורת מבט האחרונה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"כעת מגיעה הודעת הכנ"ר (כונס הנכסים הראשי) דוד האן בכנסת, שלמעשה הערב תשודר מהדורת "מבט" האחרונה", מסרה אבן-סער בעיניים דומעות. "זה בשל הרצון לאפשר לתאגיד לעמוד ביום פתיחת השידורים. יכול להיות שזו גם המהדורה האחרונה הזו, מהבחינה הזו הסיום של התכנית לא רלוונטי".

אבן-סער המשיכה: "אני כן רוצה להודות לכל האנשים שעבדו פה במשך השנים. זה היה ביתי המקצועי המון שנים: המון רגעים קשים והמון רגעים טובים, ובסוף הרבה אנשים הולכים הביתה. אני מקווה מאוד שהם יעשו את דרכם המקצועית כמו גם מקווה שהשידור הציבורי ימשיך להיות חזק גם אם ימשיך להתקיים במתכונת אחרת, במקום אחר. עכשיו נכניס את ההקלטות ונקווה להמשך פרטים נוספים ושהתמונה תתבהר מהר ולא כפי שאירע עד היום בדיוני הכנסת".

לאחר שידור המוסף עלתה מהדורת מבט האחרונה לאוויר. המהדורה עסקה בעיקר בהחשכת רשות השידור לקראת עליית התאגיד בעוד שבוע. "זה אות קלון על
הממשלה על אופן קבלת ההחלטות", אמר יעקב אחי-מאיר באולפן. עיתונאי הערוץ הראשון אורי לוי אמר: "זו בושה לכולם".

בניין רשות השידור
בניין רשות השידור | צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בתום התכנית עמדו העובדים ההמומים והבוכיים לשירת התקווה. חלקם אף קרעו את בגדיהם לאות אבל.

לאחר שידור התכנית האחרונה העובדים יצאו מהאולפן בוכים. לדבריהם איש לא הודיע להם רשמית ולא ניתנה להם האפשרות לסכם את שידורי התכנית ב-50 השנים האחרונות. לאחר מכן התכנסו העובדים לישיבה אחרונה במבנה האולפן הישן.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס לשידור האחרון של "מבט" ואמר כי זהו עידן שנחתם. "בעת הזו, אפופת אי הוודאות והספק, אני מבקש להודות לכם אנשי רשות השידור, מעומק הלב", אמר ריבלין. כמשרת ציבור אני מבקש להודות לכם על העבודה המסורה שלכם בליווי העשיה המדינית, הפוליטית, החברתית על כל אלפי פניה, במרחב האינסופי של גווני העם בישראל. בשמי, ובשמם של הצופים בכם שנות דור, תודה ובהצלחה".

בחלוף השנים שודרו במהדורת החדשות רגעים חדשותיים דרמטיים, והבולט שבהם היה ליל הבחירות לכנסת התשיעית בשנת 1977, כשמנחם בגין ומפלגת הליכוד ניצחו לראשונה. במשדר המיוחד שבו פורסמו תוצאות המדגם, הכריז השדר המיתולוגי חיים יבין "מהפך" וטבע מטבע לשון.