פרסום ראשון: משפחתו של יובל קסטלמן ביקשה שיוכר כחלל צה"ל

האזרח שנורה למוות לפני כחודשיים ע"י חייל מילואים, לאחר שסייע בנטרול המחבל בפיגוע בירושלים, היה בעצמו בחופשה משירות מילואים, אליו גויס ב-7 באוקטובר. בני משפחתו הגישו בקשה להכרה בו כחלל צה"ל, אך בתגובת צה"ל נרמז כי הבקשה לא תתקבל - מכיוון שלא היה חייל כאשר נורה1

זמן צפייה: 01:24

פרסום ראשון: משפחתו של יובל קסטלמן, שנורה למוות ע"י החייל במיל' אביעד פריג'ה לאחר שניטרל את המחבל בפיגוע בכניסה לירושלים בחודש נובמבר, הגישה בקשה להכירו כחלל צה"ל - כך פורסם היום (ראשון) ב"מהדורה המרכזית". על אף שהיה באותה העת בחופשת רענון מהמילואים, ולמרות הגבורה שהפגין במהלך האירוע - צה"ל רומז כי קסטלמן לא יקבל את ההכרה הזו, מפני ש"בזמן הירי, הוא לא היה חייל".

כאמור, בזמן האירוע, קסטלמן היה בחופשה משירות מילואים בן 41 ימים - אליו גויס ב-7 באוקטובר, עם פרוץ המלחמה. משפחתו הגישה את הבקשה באמצעות עורכי הדין דניאל חקלאי ועמית שלף בשל עובדה זו, אך צה"ל צפוי לסרב.

אביעד פריג'ה, החשוד שירה למוות ביובל קסטלמן
אביעד פריג'ה, החשוד שירה למוות ביובל קסטלמן | צילום: פלאש 90

בחודשיים האחרונים, חדשות 13 מסקרים את השתלשלות הפרשה, ואת מחדלי ונסיונות טיוח של המשטרה שנקשרו אליה. לפני כשבוע נחשף ב"זמן שישי" כי מסתמן שהשוטרים והקצינים ששיקרו בנוגע לפרטים בחקירה לא יועמדו לדין פלילי על ידי מח"ש, וכי על פי המשטרה "מדובר ברשלנות, אך לא בעבירה פלילית".