הותר לפרסום: מטוס ועליו 12 נוסעים ישראלים נחת במלזיה

מקרה נוסף תוך שבוע בו ישראלים נאלצו לנחות במדינה עמה לישראל אין יחסים דיפלומטיים. בעקבות תנאי מזג אוויר קשים במיוחד, טיסה שעשתה את דרכה מדובאי לסינגפור עם נוסעים ישראלים נאלצה לנחות ולשהות במשך 5 שעות על אדמת מלזיה כאשר בזמן הזה הישראלים הונחו לא לעזוב את המטוס - ובסופם המריאו בשלום

מטוס של חברת אמירייטס אירליינס
מטוס של חברת אמירייטס אירליינס | צילום: רויטרס

מטוס נוסעים שעשה את דרכו מדובאי לסינגפור כאשר עליו 12 נוסעים ישראלים נחת הבוקר (רביעי) נחיתה לא מתוכננת במלזיה, לה אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל, עקב תנאי מזג אוויר קשים. מרגע הנחיתה קיים משרד החוץ הערכות מצב ויצר קשר עם אחד הנוסעים על מנת לוודא שהנוסעים הישראלים בטוחים.

הנוסעים הישראלים, שהיו על טיסה 354 של חברת Emirates, הונחו לא לרדת מהמטוס במשך 5 השעות שהוא היה על הקרקע במלזיה. לאחר השהייה בשדה המטוס המריא שוב ללא אירועים חריגים.

מחברת אמירייטס נמסר: "תנאי מזג אוויר קשים מעל מזרח אסיה גרמו להסטת טיסה EK354 (בקו דובאי-סינגפור) לקואלה לומפור. הטיסה המריא בשעה 19:00 (שעון מקומי) לסינגפור, ואנו עושים מאמצים רבים כדי להביא את הנוסעים שלנו ליעדם הסופי בהקדם האפשרי. אנו מתנצלים על כל אי נוחות שנגרמה, אך בטיחות הנוסעים שלנו היא בעדיפות עליונה".

שר החוץ אלי כהן אמר כי "משרד החוץ ממשיך לפעול לטובת האזרח הישראלי במקרים יוצאי דופן. מרגע היוודע דבר האירוע הנחיתי את מנכ"ל המשרד רונן לוי לפעול לפתרונו ולוודא כי לכל הנוסעים הישראלים שלום". במהלך שהותם הנוסעים הישראלים לא ירדו מהמטוס ונדרשו להישאר עליו כחמש שעות על מסלול ההמראה, ולאחר מכן יצאו להמשך הדרך לסינגפור.

בניין משרד החוץ בירושלים
משרד החוץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, בשבוע שעבר נחתה טיסה של חברת "אייר סיישל" בסעודיה עקב תקלה בחשמל המטוס, עם 128 ישראלים בדרכם לתל אביב שנקלעו לסיטואציה בה נאלצו לנחות לראשונה בהיסטוריה, זאת לאחר שמרחבה האווירי של הממלכה הסעודית נפתח גם לטיסות מישראל ואליה בשנה שעברה.