ראש המוסד והדיילת: כך פוטר בעלה לשעבר - בידיעת יוסי כהן

על פי עדויות שהגיעו לידי חדשות 13, ראש המוסד לשעבר ידע על פיטוריו של ג', בעלה לשעבר של הדיילת איתה היה בקשר קרוב, לפני שבוצעו. בכיר לשעבר בחברה שעבד ג': "הוא היה האחרון שצריך לפטר"

זמן צפייה: 05:54

פרשת ראש המוסד לשעבר והדיילת: על פי עדויות שנחשפו הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן ידע על פיטוריו של ג' מבית ההשקעות "פסגות", ובעלה לשעבר של הדיילת עמה קיים קשר קרוב.

בשנת 2019 "פסגות" היה בית ההשקעות הגדול במדינה, גוף שמנהל כ-200 מיליארד שקלים בשנה. ב"פסגות" שולטת קרן בשם אייפקס, ומטעמה אחת הנשים החזקות במשק, זהבית כהן, שגם נשואה לאחיו של יוסי כהן. באמצע ספטמבר 2019 נכנס מנכ"ל חדש לפסגות, ראובן קפלן, שהוביל שינוי אסטרטגי שכולל מהלך של פיטורין.

תחת קפלן עבד גם ג'. בכיר בפסגות של אותם ימים אמר לחדשות 13 כי "ג' היה האחרון שצריך להיות מפוטר במהלך הזה". יתרה מזאת, היו סיבות טובות לא לפטרו - במהלך 2019 החטיבה בניהולו גייסה סכום עתק של כ-6 מיליארד שקלים, כמעט כפול מהיעד שהוצב לחטיבה ושינוי של 180 מעלות ממה שקרה בשנים לפני כן. הוא זכה לבונוסים וצ'ופרים מיוחדים על הצטיינותו. באותם חודשים ממש ג' היה בהליכי גירושין מאשתו, אחרי שזו קיימה קשר קרוב עם ראש המוסד דאז. ממש במקביל לגירושין מוכנס שמו של ג' לרשימת המפוטרים בפסגות.

יוסי כהן, ראש המוסד
ראש המוסד לשעבר יוסי כהן | צילום: רויטרס

הלאה, ב"פסגות" עובדת סמנכ"לית בשם אלונה אריאלי להב. לכאורה, סמנכ"לית, אבל על פי עדויות של מספר בכירים, אריאלי, באותה תקופה, היא האישה החזקה בבית ההשקעות ועוצמתה נבעה מקרבתה הרבה לבעלת הבית, זהבית כהן.

מסמכים שהגיעו לידי חדשות 13 מגלים כי באותה תקופה אריאלי אמרה לכאורה את המשפט המדהים הבא - "ג' היה מעורב בסיפור הזוי והוא לא יכול להישאר איתנו". זמן קצר לאחר מכן, ג' זומן לשימוע ופוטר מהחברה. חשוב לציין, מעדויות חד משמעיות שהגיעו לידי חדשות 13 – יוסי כהן ידע על פיטורי ג', לפני שבוצעו וזהבית כהן ידעה על הקשר הקרוב בין גיסה, ראש המוסד, לאשתו של המנהל ב"פסגות", חודשים לפני שפוטר.

בצד של "פסגות" מספרים סיפור אחר לחלוטין - המנכ"ל החדש קפלן הוא זה שהכניס את ג' לרשימת המפוטרים, מבלי לדעת דבר על הסיפור של ראש המוסד ורעייתו. במהלך הפיטורין פוטרו מאה איש, ג' היה רק אחד מהם ומשרתו פשוט בוטלה. ובכן, פוטרו מאה איש, אבל ג' היה הבכיר ביותר שפוטר, משרתו לא בוטלה, היא אוישה מיד לאחר מכן והוא פוטר, כאמור, למרות המלצות רבות וביצועים מצוינים.

בית ההשקעות פסגות
בית ההשקעות פסגות

יתרה מזאת, כאשר ג' טען בזמן אמת שפיטוריו קשורים לקשר של ראש המוסד עם רעייתו, פסגות עירבה שניים מעורכי הדין הבכירים במשק – נחום פיינברג ואהוד סול ודאגה לשלם לג' בהליך גישור מעל למה שלכאורה הגיע לו.

נוסף על כך, נחשפה הערב בחדשות 13 כי תביעה מעניינת בבית הדין לעבודה - עובדת פסגות, בשם ורד בן שלמה, תובעת את בית ההשקעות על כך שפיטוריה מהחברה היו לא ענייניים. בן שלמה יצאה במשך תקופה קצרה עם ג', אחרי שפוטר מ"פסגות".

לפי התביעה, אחת המנהלות בפסגות ניהלה חקירה משונה, כאילו עצם הקשר עם ג' הוא בעייתי. היחסים בין בן שלמה למנהלת נהרסו ובן שלמה מצאה את עצמה מחוץ לחברה. אין שום ראייה שפעולת המנהלת המוזרה הונחתה עליה מלמעלה, אבל זה ללא ספק עוד ביטוי לכך שהקשר הקרוב בין ראש המוסד לדיילת, גרם ללא מעט טלטלות בבית ההשקעות הענק.

מטעמם של יוסי כהן וזהבית כהן לא נמסרה תגובה.

מבית ההשקעות "פסגות" נמסר: "לסיום עבודתו של העובד בחברה אין, ולא היה, קשר לטענות שנאמרו. לגבי העובדת בן שלמה - היא פוטרה באופן ענייני, בין השאר בגלל יחסי העבודה העכורים בינה לממונה עליה".

מאלונה אריאלי להב נמסר: "הדברים שמיוחסים לי נאמרו בהקשר אחר שמפאת צנעת הפרט לא אוכל להרחיב אך אינם קשורים כלל ועיקר ליוסי כהן. עם זאת אדגיש שסיום כהונתו של המנהל נבע משיקולים מקצועיים שעיקרם בשינוי מיבנה אירגוני שאושר על ידי דירקטוריון החברה וכל חיבור אחר הוא שגוי, מטעה ושיקרי בלשון המעטה".