הנדל: "המתקפות צריכות להיות מכוונות כלפינו, לא לעובדי ציבור"

שר התקשורת התייחס לאיומים המקוונים על שרון אלרעי פרייס ואמר כי אין למי להתקשר בפייסבוק כדי להוריד פוסטים. "אין ספק שאיומים על חיים זה משהו שלא יכול להיות מקובל בשום מדינה דמוקרטית"

יועז הנדל

שר התקשורת יועז הנדל התראיין הערב (חמישי) לתמר איש שלום ואודי סגל במהדורה המרכזית, והתייחס לאיומים על ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור. "צריך להגיד שהדרג המדיני הוא זה שמחליט, לא אלרעי פרייס", אמר הנדל, "המתקפות צריכות להיות מכוונות כלפינו".

"אם מישהו רוצה לתקוף", הוסיף הנדל, "מתנגדי החיסונים, שאני מוצא קורלציה ביניהם לבין מתנגדי ה-5G, כדאי שיבינו שיש מי שמקבל החלטות ויש עובדי ציבור, ואין מקום לתקוף עובדי ציבור ובוודאי לא לאיים. לגבי הרשתות החברתיות, חלק מתהליך הרגולציה הוא לוודא שאין מעשים פליליים ברשתות החברתיות, כולל איומים על חיים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מפגש ראשון עם שורת מנהיגים: בנט ימריא בשבוע הבא לגלאזגו

אחרי ארה"ב: גינוי אירופי נרחב לבנייה בהתנחלויות

"ניצל את תמימותן": שוטר הורשע בביצוע עבירות מין ב-6 מתלוננות

"זו בדיוק הדילמה שאיתה מתעסקות הוועדות שנוגעות ברשתות החברתיות", המשיך הנדל, "האם אנחנו מתעסקים לפלטפורמות כדוור שרק מוביל מכתב, בין אם זה חומר נפץ או איומים או כל דבר פלילי אחר, או שאנחנו מתייחסים לזה ככלי שמישהו עורך אותו ומקדם פוסטים מסוימים, ואלגוריתמים בוחרים להציף רגשות מסוימים, ואין ספק שאיומים על חיים זה משהו שלא יכול להיות מקובל בשום מדינה דמוקרטית".

"אנחנו איבדנו שליטה על הרשתות החברתיות, בכל העולם, לא רק בישראל, בכל מיני תחומים - בתחום השקיפות ובתחום האחריות. לכן התהליך של כניסה לתוך העיסוק ברשתות החברתיות, הרגולציה וההתייחסות אליהן, היא בעצם יצירת האחריות. זה מאמץ כולל של הממשלה - משרד המשפטים שמתכלל את זה, ואנחנו במשרד התקשורת שעוסקים באותן פלטפורמות ככלי תקשורת".

"היום אין למי להתקשר במדינת ישראל, אפשר לשלוח מייל לאירלנד ואולי לקבל תשובה", אמר הנדל על חוסר הנגישות של פייסבוק במענה לתלונות, "יש אנשים שחסמו אותם בוואטסאפ או בפייסבוק והם טוענים שהנסיבות לא נכונות, וצריך לייצר רגולציה, בדיוק כפי שאני עושה על כלי תקשורת אחרים ופלטפורמות אחרות, כך צריך להיות על כל מי שפועל בישראל".

על החיכוכים בתוך הקואליציה אמר הנדל: "בסוף זו ממשלה שמסכימים על הרבה מאוד דברים, יש גם מחלוקות, זו ממשלה שמורכבת מימין וממרכז ומשמאל ועוד נחלוק על הרבה דברים, ויהיו גם ויכוחים. בשורה התחתונה התקציב יעבור, אנחנו עובדים ביחד".