נדם קולו: ההיסטוריון ושדרן הרדיו יצחק נוי הלך לעולמו בגיל 80

איש התקשורת הוותיק, אשר שידר במשך עשרות שנים בקול ישראל ולאחר מכן בתאגיד השידור הציבורי, נפטר לאחר מאבק במחלת הסרטן. הותיר אחריו אישה ובן. הנשיא הרצוג הספיד: "קולו הרדיופוני העמוק ייזכר בליבנו"

יצחק נוי
יצחק נוי | צילום: רוני בן ארי / מתוך ויקיפדיה

איש הרדיו וההיסטוריון יצחק נוי הלך לעולמו אמש (חמישי) בגיל 80, לאחר שנאבק במחלת הסרטן. נוי היה מוותיקי הרדיו בישראל, ובמשך עשרות שנים הוא שידר בקול ישראל ולאחר מכן בתאגיד השידור הציבורי.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לו בחשבון הטוויטר שלו: "כואב את לכתו של ד"ר יצחק נוי, איש הרדיו והסופר המוכשר והפורה. זקן השבט של השידור הציבורי. אני ורבים מבני דורי גדלנו על שידוריו ואהבתו לרדיו הדביקה אותנו. משך עשרות שנים זכינו להתוודע לעולמו העשיר ולידיעותיו הרחבות במגוון תחומים. קולו הרדיופוני העמוק ייזכר בליבנו. תנחומי למשפחתו".


גם שר האוצר אביגדור ליברמן הספיד את נוי, ובחשבון הטוויטר שלו הוא כתב: "הצטערתי לשמוע על לכתו של איש הרדיו וההיסטוריון הד״ר יצחק נוי לאחר שנאבק במחלתו. יצחק היה אדם מרתק שערך והגיש ב״קול ישראל״ למעלה מ-50 שנה ובשידוריו הנעים את מאזיניו ואני ביניהם. אני מבקש לשלוח תנחומים כנים למשפחתו וקרוביו. יהיה זכרו ברוך".

יצחק נוי
יצחק נוי | צילום: רוני בן ארי / מתוך ויקיפדיה

נוי נולד במושב נטעים הסמוך לראשון לציון ב-1942, בשם יצחק נוישטט. למד היסטוריה באוניברסיטה העברית בירושלים והשלים דוקטורט בהיסטוריה באוניברסיטת ברנדייס שבבוסטון. ב-1965 החל לעבוד כקריין חדשות בקול ישראל, ובהמשך כתב והגיש תסכיתים שונים.

נוי לימד היסטוריה באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת תל אביב, כתב ספרים, ובמשך עשרות שנים שימש כשדרן ועורך בכיר ברדיו. גם לאחר שפרש לגמלאות בשנת 2008 המשיך להגיש מדי שבת את תוכניותו "שבת עולמית", אותה שידר עד שפרש ממנה בחודש שעבר בעקבות מחלתו. נוי הותיר אחריו אישה ובן.