יו"ר יד לבנים לנתניהו: "חשש מוחשי לפגיעה בטקסי הזיכרון"

אלי בן שם שיגר מכתב לראש הממשלה בבקשה "לפעול יחד ולמצוא פתרונות יצירתיים כדי לשמור על קדושת יום הזיכרון". במכתבו הוא מבקש שרה"מ ינחה להיערך על מנת למנוע אי נעימויות בטקסים. במקביל, חברי הכנסת רייטן ודלל פנו לשר הביטחון וביקשו לשקול "התייחסות רגישה באשר להשתתפות פוליטיקאים בטקסים"

יום הזיכרון, טקס הזיכרון הממלכתי בהר הרצל
טקס הזיכרון הממלכתי בהר הרצל, 2023 | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

יו"ר יד לבנים אלי בן שם שיגר היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה "לפעול יחד ולמצוא פתרונות יצירתיים כדי לשמור על קדושת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל", זאת מתוך "חשש מוחשי לפגיעה בטקסי הזיכרון".

"יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הינו מהימים הקדושים והרגישים בשנה ובכלל", כתב בן שם בפתח דבריו, "עם פרוץ המלחמה, ימים קשים וסוערים עוברים על מדינת ישראל. שבר עמוק כמוהו לא ידענו ב-75 שנות עצמאותנו קורע את כולנו מבפנים ומפלג בינינו".

"אנו בפתחו של ערב יום הזיכרון", הוסיף, "ואנו ערים לשיח של משפחות שכולות ובייחוד משפחות חרבות הברזל, כיצד יתנהלו טקסי יום הזיכרון תשפ"ד. משפחת השכול תמיד הייתה קודש הקודשים של החברה הישראלית, בשל חשש מוחשי לפגיעה בטקסי הזיכרון אני פונה בבקשה לפעול יחד ולמצוא פתרונות יצירתיים כדי לשמור על קדושת היום. בקשתנו, שתנחה את הגופים האמונים על טקסי הזיכרון ולהיערך בהתאם מבעוד מועד על מנת למנוע אי נעימויות בטקסי יום הזיכרון, הדעות חלוקות ויש לגבש המלצות על מנת למנוע זילות ביום הזיכרון".

יום הזיכרון, רה"מ נתניהו והנשיא הרצוג בטקס הממלכתי בהר הרצל
רה"מ נתניהו והנשיא הרצוג בטקס הממלכתי בהר הרצל בשנה שעברה | צילום: קובי גדעון / לע"מ
Whatsapp Image 2022 05 03 At 8
חיילי צה"ל בטקס יום הזיכרון בבית העלמין קריית שאול | צילום: רויטרס

בתוך כך, חברי הכנסת אפרת רייטן (העבודה) ואלי דלל (הליכוד) פנו לשר הביטחון יואב גלנט וביקשו לשקול "התייחסות רגישה באשר להשתתפות פוליטיקאים בטקסי יום הזיכרון, לאור המחלוקות הפוליטיות, הביקורת הציבורית ואירועי החיכוך הקשים בין הפוליטיקאים והמשפחות השכולות בבתי העלמין בשנים האחרונות". במכתב ששיגרו לגלנט, קראו השניים להורות לחברי הכנסת לייצג את המדינה בטקסים "בצורה סמלית", ע"י הנחת זר והקראת טקס מוסכם ואחיד, ללא נשיאת דברים.