הקטל בדרכים: ילד נהרג מפגיעת משאית בירושלים

ילד כבן 10 נהרג לאחר שנפגע ממשאית בשדרות שרי ישראל בבירה.צוותי מד"א דיווחו כי הוא סבל מפגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו בזירה. כוחות משטרה ובוחני תאונות דרכים נמצאים בזירה והחלו בחקירת נסיבות התאונה. אביו של הנהג החשוד: "מצטער, זה יכול לקרות לכל אחד"

זמן צפייה: 00:59

ילד כבן 10 נהרג היום (רביעי) לאחר שנפגע ממשאית בשדרות שרי ישראל בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו כי הוא סבל מפגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו בזירה. כוחות משטרה ובוחני תאונות דרכים של משטרת ישראל נמצאים בזירה והחלו בחקירת נסיבות התאונה.

חובשת בכירה במד"א רבקה אור סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו את הילד כשהוא לכוד מתחת למשאית סובל מפגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות אבל לצערנו הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

זירת התאונה בירושלים
זירת התאונה בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק, הגיב על התאונה וביקש להשתתף בצער המשפחה: "מסוכן להיות ילד במדינת ישראל. בכל שנה כ-30 ילדים נהרגים בתאונות דרכים – כיתת לימוד שלמה שנמחקת מנוף חיינו. אסור לנו כחברה לקבל את הנתונים הקשים הללו בשיוויון נפש, כפי שהם מתקבלים על ידי המדינה שמשלימה איתם שנה אחר שנה."

זירת התאונה בירושלים
זירת התאונה בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

יעקב הוסיף ביקורת על המדינה, שלטענתו "לא עושה מספיק כדי לשמור על הילדים של כולנו בכביש. הגיע הזמן להפסיק להאשים את הילדים ולקחת אחריות. חייבים לרסן ולמתן את מהירות נסיעת כלי הרכב באותם אזורים מרובי ילדים כמו בתי ספר, גני משחקים ומתנס"ים. חייבים להגביר את ההסברה והחינוך לבטיחות בדרכים במוסדות החינוך בכל שכבות הגיל. הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל והגיע הזמן לשים את הבטיחות שלהם בראש סדר העדיפויות".

אביו של הנהג החשוד בדריסת הילד מסר לחדשות 13: "אני מצטער, זה יכול לקרות לכל אחד. האזור מפוצץ בילדים" עוד הוסיף: "הבן שלי נהג משאית כמעט שנה. התקשרו אלי לעבודה ואמרו לי שיש תאונה ושהבן שלי דרס ילד. בהתחלה התקשרו לאח שלו. אני מצטער על מה שקרה".