יעקובלב הודח; ישראל סיימה אולימפיאדה היסטורית עם 7 מדליות

היום האחרון למשחקים האולימפיים: רוכב האופניים מיכאל יעקובלב סיים במקום החמישי ברבע הגמר. לונה צ'מטאי-סלפטר רשמה הישג מצוין במרתון הנשים, כשסיימה במקום התשיעי. מאור טיורי סיימה במקום ה-49. רומי פריצקי ותום ראובני יישאו הערב את דגל ישראל בטקס הסיום

זמן צפייה: 01:43

פריז 2024: זהו היום האחרון למשחקים האולימפיים, והערב (ראשון) יתקיים טקס הסיום של האולימפיאדה, במהלכו קפטן נבחרת ההתעמלות האומנותית, רומי פריצקי, תישא את דגל ישראל יחד עם תום ראובני - זוכה מדליית הזהב בשיט. הספורטאי האחרון שהשתתף במשחקים הוא הרוכב מיכאל יעקובלב שסיים במקום החמישי ברבע הגמר בתחרות האופניים - מסלול (קיירין), ובכך סיימה המשלחת הישראלית את הקמפיין האולימפי הטוב ביותר שידעה.

מוקדם יותר, נרשם הישג מצויין לרצת המרתון הישראלית, לונה צ'מטאי-סלפטר, שסיימה את מרתון הנשים במקום התשיעי. במהלך הריצה היא הייתה בקבוצה שהובילה את המרתון ורק לקראת 10 הקילומטרים האחרונים היא החלה להשתרך מאחוריהן. לונה הגיעה לקו הסיום והתמוטטה מאפיסת כוחות, אך היא כבר מרגישה יותר טוב ועל רגליה. בריצה השתתפה גם מאור טיורי שסיימה במקום ה-49.

לונה צ'מטאי בקבוצה המובילה במרתון הנשים
לונה צ'מטאי בקבוצה המובילה במרתון הנשים | צילום: רויטרס
לונה צ'מטאי-סלפטר
לונה צ'מטאי-סלפטר | צילום: הוועד האולימפי בישראל
מיכאל יעקובלב
מיכאל יעקובלב | צילום: רויטרס

אתמול זכתה ישראל במדליה האחרונה והשביעית במשחקים, כשנבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית זכתה במדליית הכסף בגמר הקרב-רב במשחקים האולימפיים. מאמנת נבחרת ההתעמלות האומנותית, איילת זוסמן תיארה את רגעי השמחה: "ידעתי שזאת תהיה דרמה, ידעתי שלא נשב רגל על רגל ונזכה במדלייה אולימפית. עבדנו מאוד מאוד קשה בשביל זה. אני כל כך שמחה שעם ישראל, עם כל מה שאנחנו עוברים, שאנחנו יכולים להסב קצת נחת". המתעמלת אופיר שחם הוסיפה: "אחרי התרגיל הראשון, איילת אמרה לנו 'היה, נגמר. עד שזה לא נגמר - זה לא נגמר'. נלחמנו עד הסוף. עוד לא מעכלות שעשינו את זה".

מדליה שביעית לישראל בפריז
מדליה שביעית לישראל בפריז | צילום: הוועד האולימפי
נבחרת ההתעמלות האמנותית באולימפיאדת פריז
נבחרת ההתעמלות האמנותית באולימפיאדת פריז | צילום: רויטרס
נבחרת ההתעמלות האומנותית
נבחרת ההתעמלות האומנותית | צילום: הוועד האולימפי בישראל
דריה אטמנוב - התעמלות אומנותית
דריה אטמנוב | צילום: הוועד האולימפי בישראל

ביום שישי, המתעמלת האמנותית דריה אטמנוב הגיעה למקום החמישי בגמר הקרב-רב. אחרי שנודעו התוצאות הסופיות, דריה אמרה: "נהניתי מאוד היום, הייתי טובה יותר מאתמול, ניסיתי לתת את המקסימום. גאה בעצמי שהצלחתי להתגבר על נפילת הכדור ולהמשיך את התחרות בצורה ראויה. זה מטורף הדרך שעברתי, לא ציפיתי לשום הישג וזה מרגש אותי".

כל זוכי המדליות עבור ישראל באולימפיאדה
כל זוכי המדליות עבור ישראל באולימפיאדה | צילום: הוועד האולימפי בישראל, רויטרס

בשבועיים האחרונים זכתה ישראל בשש מדליות נוספות - הישג שיא לספורט הישראלי בכל הזמנים. השייט תום ראובני זכה במדליית זהב, והשייטת שרון קנטור זכתה במדליית כסף. המתעמל ארטיום דולגופיאט, אלוף אולימפי מטוקיו, זכה במדלייה האולימפית השנייה שלו בקריירה, אך הפעם הסתפק בכסף. את רצף המדליות פתחו הג'ודאים הישראלים, כאשר רז הרשקו וענבר לניר זכו במדליית כסף, ופיטר פלצ'יק זכה בארד.