שלומי סיפר על השבי, אנדריי התאחד עם הוריו: היום שאחרי מבצע החילוץ

ביום שאחרי מבצע החילוץ ההירואי, אנדריי והוריו נפגשו מיד לאחר שנחתו בארץ מרוסיה, נועה פגשה שוב את אימה החולה ליאורה, אלמוג הודה בשידור חי לכוחות הביטחון - ושלומי סיפר איך למד ערבית משידורי אל ג'זירה. "אולצנו לקרוא בקוראן בכל יום"

זמן צפייה: 05:29

היום שאחרי מבצע החילוץ ההירואי של ארבעת החטופים משבי חמאס: נועה ארגמני פגשה שוב את אימה, ליאורה, החולה בסרטן סופני, שייחלה לשחרורה של בתה בהקדם כדי שתוכל להספיק להיפרד ממנה. אביה של נועה, יעקב ארגמני, אמר כי בשל מצבה הקשה של ליאורה, היה קושי בתקשורת בין השתיים: "אני מאמין שהיא הבינה מה קורה. הייתה מעין תגובה מעורפלת, אך ליאורה במצב קשה, והיא בקושי הסתכלה על נועה".

באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בה למדה נועה במחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע טרם חטיפתה, החליפו הבוקר את שלטי "מחכים לנועה" שהיו תלויים בכניסה לקמפוס האוניברסיטה במשך שמונה חודשים, בשלטי "ברוכה הבאה" לכבוד חילוצה של נועה משבי חמאס.

נועה ארגמני ואימה ליאורה
נועה ארגמני ואימה ליאורה
באוניברסיטת בן גוריון מברכים על חילוצה של נועה ארגמני מהשבי
באוניברסיטת בן גוריון מברכים על חילוצה של נועה ארגמני מהשבי | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון
נועה ארגמני רגעי המפגש של החטופים שחולצו עם משפחותיהם בבי"ח שיבא
נועה ארגמני עם אביה | צילום: דובר צה"ל

אנדריי התאחד עם הוריו המתגוררים ברוסיה, יבגניה ומיכאל, שנחתו היום בארץ. עם נחיתתם, הוריו של אנדריי נסעו לפגוש את בנם בבית החולים שיבא תל השומר בו הוא נמצא. טל שוורצמן, הקונסול לעניינים קונסולריים בקונסוליה הכללית של ישראל לסנט פטרסבורג שברוסיה, ליווה אמש את ההורים לשדה התעופה בדרכם לישראל, והם נחתו בטיסה ישירה מסנט פטרסבורג.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406091921' autoplay='0' credit='' desc='לראשונה לאחר החילוץ: אנדריי קוזלוב נפגש עם הוריו' poster='' kid='1_d8w5x340' duration='33']

אנדריי קוזלוב שחולץ מהשבי מתאחד עם הוריו
אנדריי קוזלוב שחולץ מהשבי מתאחד עם הוריו

כמו כן, נודע היום על טרגדיה קשה של משפחתו של אלמוג מאיר ג'אן. בשעות לפני שאלמוג חולץ מהשבי והוחזר לגבול ישראל, אביו יוסי נפטר בביתו בכפר סבא. יוסי ג'אן, בן 57 במותו, יובא למנוחות הערב בשעה 17:30 בבית העלמין נווה ימין. במהלך היום, אלמוג הודה בשידור חי לכוחות הביטחון.

אלמוג מאיר ג'אן נפגש עם אמו
אלמוג מאיר ג'אן נפגש עם אמו | צילום: דובר צה"ל
שלומי זיו רגעי המפגש של החטופים שחולצו עם משפחותיהם בבי"ח שיבא
רגעי המפגש של החטופים שחולצו עם משפחותיהם בבי"ח שיבא | צילום: דובר צה"ל

בנוסף, החטופים שחולצו שיתפו את משפחותיהם ואת הצוותים הרפואיים המטפלים בהם בבית החולים "תל השומר" בו הם מאושפזים על תקופת השבי הקשה. שלומי סיפר כיצד למד ערבית משידורי "אל-ג'זירה" שהראו להם המחבלים, והם סיפרו כיצד הם אולצו לקרוא בקוראן ולהתפלל כל יום. עוד שיתפו החטופים שחולצו כי "הועברנו מספר פעמים ממקום למקום, ואכלנו בעיקר פחמימות". לפי הצוותים הרפואיים, הם סובלים מפציעות ישנות וקלות שהגלידו.