ניצולים מהנובה הושפלו בבריטניה: "אל תעשו מה שעושים בעזה"

שניים משורדי הטבח במסיבת הטבע ברעים הגיעו למנצ'סטר כדי להרצות על שאירע להם ב-7 באוקטובר, אך במשך כשעתיים הם עוכבו בשדה התעופה, והגישו תלונה על היחס שספגו מבקרי הגבול, שאמרו להם: "אנחנו הבוסים פה, לא אתם". שר הפנים הבריטי הגיב: "לא נסבול אנטישמיות"

זמן צפייה: 00:20

שניים מניצולי הטבח במסיבת הטבע ברעים ב-7 באוקטובר התלוננו כי ספגו יחס משפיל ואנטישמי מעובדי ביקורת הגבולות במנצ'סטר, כשהגיעו לאנגליה שלשום כדי להרצות על שאירע להם. בסרטון שמתעד את האירוע, נראה אחר מבקרי הגבול אומר: "תשנו את הגישה שלכם, קיבלנו החלטה שאתם נכנסים, אז תנו לנו לעשות את הבדיקות שלנו ותשתקו. אנחנו הבוסים פה לא אתם". עוד נאמר: "אל תעשו פה את מה שאתם עושים בעזה".

שני הישראלים עוכבו במשך כשעתיים לפני שאושרה כניסתם למדינה. ראש הקהילה היהודית במנצ'סטר מארק לוי עזר לשני הניצולים, הסובלים מפוסט-טראומה, להגיש תלונה נגד ביקורת הגבולות. "אנו מגנים באופן חד משמעי את העובדה שאזרחים ישראלים נעצרו וספגו יחס משפיל מבקרי הגבול", כתב לוי במכתב שהוגש למשרד הפנים הבריטי. "ההערה שניתנה לשניים לאחר השחרור, מוכיחה מעבר לכל ספק כי מדובר באנטישמיות", נכתב.

לדבריו של לוי, שני הניצולים השתתפו במסיבת ה"נובה" ביום המתקפה על ישראל ובחרו שלא להימלט מהמקום. "השניים, שאחד מהם חובש, נשארו באתר המסיבה כדי להציל אחרים, להילחם במחבלים ולטפל בפצועים", כתב.

המכוניות ההרוסות אחרי הטבח במסיבה ברעים
אזור הטבח במסיבת הטבע ברעים | צילום: רויטרס

דובר משרד הפנים הבריטי התייחס לאירוע, ואמר: "אנו מודעים לתלונה שהוגשה נגד צוות בקרי הגבול בנמל התעופה במנצ'סטר, וחוקרים את הטענות. בזמן שהעובדות והנסיבות נבדקות, יש לחזור ולהדגיש שאנו לא סובלים אנטישמיות בשום צורה ובשום מקום". שר הפנים הבריטי ג'יימס קלברלי הוסיף: "אנו לא נסבול אנטישמיות וכל צורה של אפליה".