המשפחה עודכנה: עידן שתיוי, שנחטף מהנובה, נרצח ב-7.10

מטה המשפחות הודיע כי עידן שתיוי (28), שנחטף מזירת הטבח בפסטיבל נובה שליד רעים ב-7 באוקטובר - אינו בין החיים. גופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה. כשהחלה המתקפה הוא סייע לצעיר וצעירה להימלט – אך נחטף: "תמיד חשב על הזולת והקריב למען האחר"

זמן צפייה: 00:35

ביום השנה לטבח: מטה המשפחות להחזרת החטופים הודיע הבוקר (שני) כי עידן שתיוי, תושב גני תקווה בן 28 שנחטף ממסיבת ה"נובה" סמוך לרעים ב-7 באוקטובר - נרצח באותו יום על-ידי מחבלי חמאס. גופתו עדיין מוחזקת ברצועת עזה. הוא הותיר אחריו את הוריו, אלי ודלית, 3 אחים ואת בת זוגו סתיו.

מצה"ל נמסר כי "ההחלטה לקבוע את מותו התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות ומשטרת ישראל. צה"ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים ברצועת עזה. צה"ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש".

אלי שתיוי, אביו של עידן, אמר לחדשות 13 אחרי ההודעה על מותו: "לפי המידע המודיעיני, הבינו שעם הפציעות שהוא ספג - הוא לא יכול היה לחיות יותר מ-15 דקות. ידעתי שתוקפים בג'באליה וקראו לי להגיע לבית של גרושתי. רצתי לפה, וקיבלתי את ההודעה הקשה". הוא הוסיף: "נשב שבעה, אבל לא נעשה הלוויה - עד שגופתו לא תוחזר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410071226' autoplay='0' credit='' desc='אביו של החטוף עידן שתיוי: "נשב שבעה, אבל לא נעשה הלוויה - עד שגופתו לא תוחזר"' poster='' kid='1_l9a8uf37' duration='299']

"ב-7.10 עידן הגיע לפנות בוקר לפסטיבל הנובה כדי לתעד את חבריו שניגנו והעבירו סדנאות, אך לא הספיק להיכנס", נמסר ממטה המשפחות, "כשהחלה המתקפה סייע עידן לבחור ובחורה שאותם פגש לראשונה ביציאה לאתר להימלט, בחירה שלבסוף הובילה לחטיפתו".

"עידן שתיוי אהב טבע, צילום וחיות", נאמר עוד, "עידן היה מחובר מאוד לכלבים ובעלי חיים והיה אמור להתחיל את שנתו השנייה בלימודי קיימות וממשל באוניברסיטת רייכמן. הוא תמיד חשב על הזולת והקריב מעצמו למען האחר".

עידן שתיוי
עידן שתיוי
עידן שתיוי
עידן שתיוי
עידן שתיוי
עידן שתיוי | צילום: באדיבות המשפחה
זירת הטבח בנובה
זירת הטבח בנובה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עידן

אחיו של עידן שתיוי, עומרי, סיפר בריאיון חודשיים אחרי 7 באוקטובר על הדאגה הגדולה לעידן: "הוא הגיע לנובה לפני הזריחה כצלם בהתנדבות ומשם התחיל כל מסע הבריחה שלו. הוא הגיע למסיבה ומיד התחילו טילים, הוא התקשר לבת זוגו ואמר לה שהוא מגיע הביתה".

"עידן הבחין במבלים שלא היה ביכולתם לנהוג אז הוא הסיע אותם", הוסיף עומרי. "הם היו מהראשונים שיצאו מהמסיבה. בדיעבד, אנחנו מבינים שזה דבר לא חיובי כי רוב האנשים שיצאו ראשונים נפגעו. הוא היה יחד עם חבריו מול חוליית מחבלים ענקית, המחבלים רצחו את שני החברים שהיו איתו, רואים אותם בסרטון עושים וידואי הריגה. משם הוא נחטף".

חטופים חרבות ברזל
אילן וייס, עידן שתיוי וחנן יבלונקה

ביום ה-90 למלחמה, שלושה חודשים בדיוק אחרי מתקפת חמאס, עודכנה משפחתו של שתיוי, לצד משפחתו של חנן יבלונקה, שהוגדרו נעדרים מ-7 באוקטובר, כי הם נחטפו לעזה. בנוסף, גם אילן וייס - שמשפחתו עודכנה בתחילת אותו שבוע כי נרצח בשבת השחורה, עודכנה באותו היום כי נחטף.