רבקה נפצעה קשה בפיגוע בת"א: "לא ענתה, הייתה לי תחושה רעה"

באיכילוב נלחמים הרופאים על חייהן של שתי פצועות שמאושפזות בטיפול נמרץ, כשהן מורדמות ומונשמות. אמה של אחת מהן: "היא עברה ניתוח, אנחנו מקווים שהיא תתעורר". בבילינסון מאושפזים עוד שלושה במצב קל-בינוני, שניר מר"ג, שנפצע קל, שחזר: "עמדתי בתחנת האוטובוס ונפגעתי מרכב. שמעתי רק צעקות"

זמן צפייה: 04:24

יממה אחרי הפיגוע המשולב ברחוב פנחס רוזן בצפון תל אביב, בבתי החולים עדיין מאושפזים הבוקר (רביעי) שישה פצועים. בבית החולים איכילוב שבעיר נלחמים הרופאים על חייהן של שתי פצועות במצב קשה המאושפזות בטיפול נמרץ, כשהן מורדמות ומונשמות. אחת מהן היא אישה הרה שאיבדה את עוברה בעקבות הפיגוע. כמו כן, באיכילוב מאושפזים עוד שני פצועים שמצבם קל.

שמחה קוז'י, אמה של רבקה שינפלד שמאושפזת במצב קשה, שחזרה הבוקר את רגעי האימה: "התקשרתי לבת שלי. ניסו לאתר אותי כדי לומר לי שהיה פיגוע בת"א והיו לי תחושות רעות. היא לא ענתה לטלפון - והתחושות גברו. לאחר מכן אמרו לי שהיא בין הפצועות הקשה". לדברי האם, בתה עברה ניתוח: "אנחנו מקווים שהיא תתעורר ושנקבל את כל העזרה שצריך".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2305071039' autoplay='0' credit='' desc='אמה של אחת הנשים שנפצעו קשה מדברת' poster='' kid='1_hg9jlgeu' duration='47']

[brightcove_iframe video_id='news-part-2307041454' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיגוע' poster='' kid='1_c9w1anmw' duration='101']

בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה מאושפזים עוד שלושה פצועים שמצבם קל-בינוני, אחד מהם הוא האזרח שעליו התנפל המחבל לאחר שיצא מהרכב והוא צפוי להשתחרר בקרוב מבית החולים.

שניר ויטנברג, תושב רמת גן בן 26 שנפצע קל ומאושפז באיכילוב, שיחזר הבוקר את האירוע וסיפר: "עמדתי בתחנת אוטובוס ונפגעתי מרכב. שמעתי רק צעקות. לא זוכר הרבה מסביב. אני מבקש עזרה לאתר את הטלפון שלי שאבד בזירה".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2305071005' autoplay='0' credit='' desc='שניר ויטנברג שנפצע קל בפיגוע: "נפגעתי מרכב, שמעתי רק צעקות"' poster='' kid='1_04s831rt' duration='82']

Whatsapp Image 2023 07 04 At 1
כוחות הביטחון בזירה | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
פיגוע בתל אביב, ת''א, פנחס רוזן, נאות אפקה
רכב המחבל בזירת הפיגוע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הפיגוע התרחש אתמול, כאמור, סמוך ל-14:00. עד ראייה סיפר לחדשות 13: "המחבל האיץ לכיוון תחנת אוטובוס, יצא מהחלון ודקר את מי שניסה לברוח". לאחר הגעתו לזירת הפיגוע, המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי אמר בהצהרה קצרה לתקשורת: "בוצעו מעצרים בסביבת המחבל, משבח את האזרח שנטרל אותו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307041627' autoplay='0' credit='' desc='האזרח שניטרל את המחבל: "הכל קרה תוך שניות ובאמת נגמר בנס"' poster='' kid='1_68ioc2mq' duration='39']

האזרח שניטרל את המחבל שוחח עם המפכ"ל בזירה וסיפר לו: "רציתי להוציא את הכדור הראשון ותוך כדי אני רועד ברגליים ואני רוצה שהוא יצא - כי אם לא אני יודע שאני מת. המחבל היה מוריד עשרה אנשים בקלות ואיך שעברתי את תחנת האוטובוס עם האופנוע שמעתי בום ועליתי למקום במחשבה שזו תאונת דרכים אבל ראיתי אותו דוקר מישהו וחשבתי שזה סכסוך בין נהגים. פתאום הוא התחיל לרדוף אחרי אחרים ואז רצתי לכיוונו ויריתי עליו פעמיים, הוא היה חזק וניסה לדקור עוד מישהו, זה הכל קרה תוך שניות ובאמת נגמר בנס".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307041627' autoplay='0' credit='' desc='המפכ"ל משוחח עם האזרח שנטרל את המחבל' poster='' kid='1_68ioc2mq' duration='39']

[brightcove_iframe video_id='news-part-2304071437' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד רגעי הפיגוע: המחבל דורס ודוקר' poster='' kid='1_gfl3tffn' duration='65']

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע גם הוא לזירת הפיגוע ואמר: "כאשר מדינת ישראל יצאה לפעילות בג'נין ידענו שהטרור ינסה להרים את ראשו. אני שולח מכאן איחוליי החלמה לפצועים ומתפלל לרפואתם, וגם שולח איחולים גדולים לאותו אזרח גיבור שהציל חי אדם, התקשרתי אליו ושוחחתי איתו יחד עם המפכ"ל - האזרח הזה הציל חיי אדם, זו המדיניות שלנו במשרד לביטחון לאומי, לתת לאנשים נשק כדי להגן על עצמם".

"אי אפשר לשים בכל רחוב שוטר אבל אפשר לתת לאזרחים נשק כדי שיגנו על עצמם", הוסיף בן גביר, "אני משבח את הפעולה שלו שהייתה חדה ומקצועית. אני קורא לאזרחי ישראל: שאו נשק, המדיניות שלנו היא להקהל כמה שיותר ברשיונות לנשק. גם בשמאל צריכים להבין שבסוף המבצע בג'נין הוא מבצע חשוב ויש מי שמנסה לפעול נגד המבצע הזה, אני מגבה את החיילים והלוחמים שלנו, וקורא שוב לאזרחים שלנו לשאת נשק".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-3207041356' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד רגעי חיסול המחבל' poster='' kid='1_fb8d26f1' duration='37']

קרובת משפחתו של הפצוע בועז כוכב בן ה-76 אמרה בריאיון מחוץ לביה"ח בילינסון: "הוא נמצא בטיפול נמרץ במצב יציב כרגע, עם חורי כניסות של דקירה. ניקזו לו את הדם בריאות וכרגע הוא מדבר ומבולבל, ממש לא זוכר את האירוע. הוא זוכר שהוא יצא מהרכב ומשם הוא מבולבל. הדבר הבא שהוא זוכר זה את עצמו באמבולנס צורח מכאבים. עוד לא הייתה לנו שיחה עם הרופאים, עשו לו סיטי ואנחנו מחכים לשמוע מהרופאים מה קורה. הוא דיבר עם חבר והחבר באמצע השיחה שמע יריות וזכוכית מתנפצת לפני השיחה התנתקה".

"החבר התקשר אלינו ואמר שהוא לא מצליח לתפוס אותו אז ניסינו אנחנו ולא הצלחנו גם", המשיכה הקרובה והוסיפה: "פתחנו את הטלוויזיה וזיהינו את הרכב שלו ומיד יצאנו לכיוון איכילוב. אחר כך אמרו לנו שהוא בבילינסון אז הגענו לכאן. הייתה הקלה לראות אותו מדבר ותקשר אחרי שחשבנו על הגרוע מכל, הפראמדיק אמר לנו שהוא במצב קשה אבל ראינו אותו ונרגענו למרות שעדיין יש לחץ. מחכים לשמוע שלא יהיה צורך בניתוח ויהיה בסדר. נכון לעכשיו לא נשקפת סכנה לחייו, ה-48 שעות הבאות יהיו קריטיות כדי לראות מה שלומו".