משפחות חטופים דורשות פגישה עם צוות המו"מ: "נוצר משבר אמון"

לאחר שנדחתה יציאת המשלחת הישראלית לקטר - במטה משפחות החטופים דורשים פגישה עם צוות המשא ומתן: "נוצר משבר אמון שמחייב קבלת הבהרות. חובתכם לקדם את הצו המוסרי העליון של מדינת ישראל ולמסור דיווח אמין לציבור הישראלי מי מטרפד את העסקה ולמה"

הפגנה בנתב"ג למען החטופים ונגד הממשלה, לפני המראת נתניהו לארה"ב
הפגנה בנתב"ג למען החטופים ונגד הממשלה, לפני המראת נתניהו לארה"ב | צילום: רויטרס

בבוקר שאחרי נאום נתניהו בקונגרס, ולאחר שנדחתה יציאת המשלחת הישראלית לקטר - במטה משפחות החטופים דורשים פגישה עם צוות המשא ומתן: "נוצר משבר אמון שמחייב קבלת הבהרות".

במטה המשפחות אמרו עוד כי "מזה שבועיים שראש הממשלה נמנע מלשלוח התייחסות לפניית המתווכות בכל הנוגע למימוש עסקת נתניהו. צוות המו"מ הבטיח פעם אחר פעם, כי משלחת תצא לקידום המו"מ, אולם כעת מתברר שהדיווח שהועבר למשפחות החטופים לא שיקף את המציאות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני | צילום: רויטרס
הפגנת משפחות חטופים מול הקפיטול בארה"ב
הפגנת משפחות חטופים מול הקפיטול בארה"ב | צילום: לירי אגמי, דני טננבאום, אמנון שמי

"גרירת הרגליים היא חבלה מכוונת בסיכוי להשבת יקירינו, מהווה טרפוד בפועל של המו"מ ומעידה על ליקוי מאורות ערכי. לראשי זרועות הביטחון אחריות אישית וישירה להשבתם של החטופות והחטופים. חובתכם לקדם את הצו המוסרי העליון של מדינת ישראל ולמסור דיווח אמין לציבור הישראלי מי מטרפד את העסקה ולמה".

כאמור, אתמול דווח כי צוות המו"מ לא ייצא מחר לקטר, וגורם מדיני מסר לאחר ההודעה כי "המשלחת הישראלית תצא לשיחות לאחר פגישת רה"מ נתניהו עם הנשיא ביידן, בה ידונו אודות המתווה וכיצד ניתן לקדמו". הגורם הבהיר: "צוות המו"מ ממשיך ללא הרף את השיחות עם המתווכות".

מפגינים למען שחרור החטופים בתל אביב בזמן נאום נתניהו בקונגרס
מפגינים למען שחרור החטופים בתל אביב בזמן נאום נתניהו בקונגרס | צילום: רויטרס
הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו בפגישתם בניו יורק
הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו | צילום: אבי אוחיון / לע"מ

נתניהו צפוי להיפגש היום ב-13:00 עם ביידן בבית הלבן, וב-14:30 יצטרפו לפגישה עם משפחות חטופים שהגיעו במשלחת לוושינגטון - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. לאחר מכן צפוי ראש הממשלה להיפגש עם סגנית הנשיא קמלה האריס - שלא נכחה בנאומו בקונגרס. בנוסף, ולאחר שורת הודעות שפורסמו על-ידי שני הצדדים, ראש הממשלה צפוי להיפגש ביום שישי עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במאר-א-לאגו שבפלורידה.

מלשכת נתניהו נמסר כי הטיסה לישראל תצא רק במוצאי שבת, בשל ה"חשיבות רבה למדינת ישראל בכך שראש הממשלה ייפגש עם הנשיא ביידן ועם שני המועמדים המובילים לנשיאות ארה"ב". כאמור, הבית הלבן קבע ביום חמישי פגישות בין הנשיא ביידן לנתניהו ופגישה מיועדת עם סגנית הנשיא, ולשכת רה"מ הודיעה כי "משום כך, האפשרות היחידה להיפגש עם דונלד טראמפ היא ביום שישי". עוד נמסר: "מאחר שלא ניתן לטוס בשבת, המשלחת תשוב ארצה מיד בצאת השבת".