החטוף ליאור רודאיף נרצח ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בעזה

מטה משפחות החטופים הודיע כי ליאור רודאיף, בן 61 מקיבוץ ניר יצחק, נרצח בשבת השחורה וגופתו נחטפה לרצועה. רודאיף התנדב במשך 40 שנה כנהג אמבולנס באשכול. לאחר ההודעה על מותו, עלה מניין החטופים המתים ל-38

זמן צפייה: 00:14

מטה המשפחות להחזרת החטופים וקיבוץ ניר יצחק הודיעו הערב (שלישי) כי החטוף ליאור רודאיף, בן 61 במותו, נרצח ב-7 באוקטובר, וגופתו מוחזקת רצועת עזה. ליאור, שהתנדב במשך 40 שנים כנהג אמבלונס באשכול, היה נשוי ליפה במשך 38 שנה, אבא לנעם, נדב, בר ובן, סבא לתומר, דגן ושי. לפי הודעת מטה המשפחות, ליאור היה "ארגנטינאי בנשמה, רוכב אופניים מושבע ומעריץ את שלמה ארצי".

2pvkbf
ליאור רודאיף עם המשפחה | צילום: באדיבות המשפחה

לאחר עסקת החטופים הראשונה, בנו של ליאור, נדב רודאיף, הקים מיצג במזנון הכנסת, ובו רבעי פיתות ולצדן פתקים עם המסר "נגמר להם הזמן" - זאת עקב עדויות החטופים ששוחררו על ההרעבה בשבי חמאס, בהן דבריה של אופליה רויטמן בת ה-77, שסיפרה כי אכלה בשבי חתיכות פיתה. בין היתר נכתב על הפתקים: "רבע פיתה או ארוחה מלאה?", "היית שורד.ת על רבע פיתה במשך 65 ימים", "אתם מסוגלים לאכול בידיעה שזה מה שהם (אולי) אוכלים?", ו"פיתה אחת = ארבעה חטופים. לא בכל יום".

מיצג להשבת החטופים במזנון הכנסת
מיצג להשבת החטופים במזנון הכנסת | צילום: נדב רודאיף
מיצג להשבת החטופים במזנון הכנסת
מיצג להשבת החטופים במזנון הכנסת | צילום: נדב רודאיף

בשבוע שעבר הודיע קיבוץ בארי כי החטוף דרור אור נרצח כבר ב-7 באוקטובר, וגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה. אור היה בן 48 במותו. אשתו יונת נרצחה גם היא במתקפה בקיבוץ, ושניים מילדיהם, נועם בן ה-17 ועלמה בת ה-13 נחטפו גם הם לרצועת עזה, ושוחררו מהשבי לאחר 50 ימים בעסקת החטופים. בנם הבכור של דרור ויונת, יהלי בן ה-18, היה מחוץ לקיבוץ בעת המתקפה וניצל.

יום לאחר מכן, משפחתו של אליקים שלמה ליבמן, בן 24 מקריית ארבע, שהוגדר עד עתה כחטוף, עודכנה כי נרצח ב-7 באוקטובר, לאחר ששרידים מגופתו נמצאו בקברה של ויקטוריה גורילוב שנרצחה במסיבת הנובה באזור רעים, בה ליבמן שימש כמאבטח.

מלבד ארבעה ישראלים השבויים בעזה כבר קרוב לעשור, 128 חטופים שנחטפו ב-7 באוקטובר עדיין בשבי, מתוכם 36 שנקבע מותם.