סערת הליכודיאדה: מקורבי רגב: "יש לנו יום שואה משלנו"

כפי שפורסם אתמול, בכירי הליכוד יחגגו באילת ביום השואה הבינ"ל. מלשכת ראש הממשלה לא התקבלה תגובה

זמן צפייה: 01:11

סערת הליכודיאדה: יום לאחר הפרסום ברשת דיגיטל כי בכירי הליכוד יקחו חלק באירועי הגיבוש של הליכודיאדה באילת, שחל במקביל ליום השואה הבינלאומי, מתחיל מצעד התירוצים במערכת הפוליטית - וגם הביטולים.

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס מסר כי הוא ביטל את השתתפותו לאחר שגילה כי הליכודיאדה מתרחשת במקביל ליום השואה, "אנחנו לא חושבים שזה ראוי" נאמר.

LikudiyadaInfographica2

מלשכתה של גילה גמליאל, השרה לשוויון חברתי נמסר כי "השרה תגיע לאירוע, אך שומרת שבת ולא תשתתף באירועי הבידור".

דוברו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן: "באירועי הליכודיאדה ישתתפו חברי כנסת נוספים, ולא רק ח"כ ביטן". השר חיים כץ טרם אישר את הגעתו לאירוע. מלשכת ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו לא התקבלה תגובה

בעולם יציינו ב-27 בינואר את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. יום זה, שמצוין בכל שנה מאז 2006, נקבע על ידי האו"ם בתאריך שבו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ. במקביל לטקסים ברחבי העולם, גם אישי ציבור ישראלים מציינים את היום, בארץ ובחו"ל, ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנאם בשנת 2010 בטקס המרכזי שבפולין.

"קרה וזה נפל על יום השואה הבינלאומי"

מי שלא ישתתף באירוע הוא ח"כ אורן חזן. חזן כבר אישר את הגעתו, אך החליט לבסוף לוותר ולנסוע לייצג את הכנסת באירוע שיתקיים בפולין. "הייתי אמור להשתתף בליכודיאדה ובימים האחרונים הגיעה אליי פנייה מטעם ארגון "ממעמקים" להשתתף בטקס", אמר חבר הכנסת חזן לרשת דיגיטל. "ברגע שהוא פנה אליי אמרתי לו שזו בכלל לא שאלה. אם אני כחבר כנסת לא אנצל את המקום שלי כדי לייצג את כנסת ישראל ואת העם היהודי בפולין בטקס יום השואה הבינלאומי אז מה אני בכלל שווה?" הוסיף. "הליכודיאדה היא יוזמה מבורכת, קרה וזה נפל על התאריך הזה".

מקורבים לשרת התרבות מירי רגב, שאישרה כאמור את הגעתה לאירועים באילת ואף פרסמה את האירועים בסרטון פייסבוק מסרו: יש לנו את יום השואה שלנו.

מלשכותיהם של השרים ישראל כ"ץ, גלעד ארדן, יריב לוין וזאב אלקין נמסר כי לא יגיעו לליכודיאדה.

מבית הנשיא נמסר כי אין להם עניין להגיב בנושא.