"הליכודיאדה יוזמה מבורכת, קרה וזה נפל על יום השואה הבינלאומי"

הליכודיאדה באילת תתקיים בדיוק ביום השואה הבינ"ל. ח"כ אורן חזן, שביטל השתתפותו באירוע: "בטוח שהמארגנים לא ידעו"

זמן צפייה: 01:11

בסוף השבוע הקרוב תיערך במלון קלאב הוטל באילת ה"ליכודיאדה", זו השנה השנייה ברציפות. במסגרת אירועי הגיבוש שרים, ובהם שרת התרבות מירי רגב, יו"ר הקואליציה דוד ביטן ועוד חברי כנסת וחברי מרכז ליכוד רבים יהנו משלל ארוחות, הופעות, הרצאות ומסיבות.

אלא שבעוד שחברי מפלגת השלטון ינפשו באילת, בעולם יציינו את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שחל ב-27 בינואר. יום זה, שמצוין בכל שנה מאז 2006, נקבע על ידי האו"ם בתאריך שבו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ. במקביל לטקסים ברחבי העולם, גם אישי ציבור ישראלים מציינים את היום, בארץ ובחו"ל, ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנאם בשנת 2010 בטקס המרכזי שבפולין.

לרשת דיגיטל נודע כי נעשתה פנייה לחברי ליכוד רבים שישתתפו בטקסים לרגל יום השואה הבינלאומי, אך רובם השיבו כי הם כבר מחוייבים לליכודיאדה.

מי שלא ישתתף באירוע הוא ח"כ אורן חזן. חזן כבר אישר את הגעתו, אך החליט לבסוף לוותר ולנסוע לייצג את הכנסת באירוע שיתקיים בפולין. "הייתי אמור להשתתף בליכודיאדה ובימים האחרונים הגיעה אליי פנייה מטעם ארגון "ממעמקים" להשתתף בטקס", אמר הערב חבר הכנסת חזן לרשת דיגיטל. "ברגע שהוא פנה אליי אמרתי לו שזו בכלל לא שאלה. אם אני כחבר כנסת לא אנצל את המקום שלי כדי לייצג את כנסת ישראל ואת העם היהודי בפולין בטקס יום השואה הבינלאומי אז מה אני בכלל שווה?" הוסיף.

היית קורא לשאר החברים בליכוד לבטל את ההגעה?

"אני מברך את החברים בליכודיאדה ואפילו כואב לי שלא אהיה שם. זו יוזמה מבורכת, קרה וזה נפל על התאריך, אבל אני לא מטיף מוסר לאף אחד. אגב, זה יעלה לי מחיר פוליטי, אבל אני מוכן לשלם אותו".

אתה חושב שזה ראוי שזה נופל על אותו תאריך?

"אני בטוח שכאשר החבר'ה הצעירים שמארגנים את הליכודיאדה קבעו אותה, הדבר הזה לא עמד לנגד עיניהם ולו הם היו יודעים מלכתחילה, הם לא היו עושים את זה באותו תאריך".

דוברה של מירי רגב, שאישרה כאמור את הגעתה לאירועים באילת ואף פרסמה את האירועים בסרטון פייסבוק, לא הגיב לידיעה.