בגלל חלון שבור: מטוס שהמריא מנתב"ג חזר לבצע נחיתת חירום

בנמל התעופה הופעל הלילה מצב חירום 2, בעקבות טיסת יונייטד איירלינס שהמריאה לניו יורק אך לאחר כחצי שעת טיסה נאלצה לשוב על עקבותיה. כוחות הצלה גדולים הגיעו למקום, ולבסוף המטוס נחת בשלום עם 339 הנוסעים ואנשי הצוות

זמן צפייה: 02:07

דרמה לילית בנתב"ג: מטוס יונייטד איירלינס שהמריא מנמל התעופה הישראלי אמש (שבת) בשעות הלילה לכיוון ניוארק שבארצות הברית עשה את דרכו חזרה לשדה וביצע נחיתת חירום בגלל חלון שבור. בנתב"ג הופעל מצב חירום 2 בשעה 23:55 בעקבות המקרה, ולנמל התעופה הגיעו עשרות אמבולנסים, לוחמי אש, משטרה וצוותי חירום שהגיעו מכל גוש דן ומירושלים. המטוס חזר ונחת בשלום לאחר ששרף דלק.

המטוס מסוג דרימליינר, כבן 3 שנים, המריא מנתב"ג בטיסה UA91 עם 339 נוסעים ואנשי צוות, ולאחר כפחות מחצי שעה נאלץ לשוב על עקבותיו כאמור לאחר שהחלון בתא הטייס נסדק. בזמן הנחיתה עטו הנוסעים מסכות חמצן, ככל הנראה של בעיית דיחוס.

אנדי, אחת הנוסעות מהטיסה שנחתה אמרה לחדשות 13: "הטייס אמר לנו שיש תקלה וצריכים לחזור, הסתובבנו באוויר כחצי שעה להוריד דלק, ואז חזרנו חזרה לנתב"ג. אמרו לנו מעט מידע כשהיינו באוויר, וכשנחתנו סיפרו לנו מה בדיוק קרה עם החלון. החלק הכי מלחיץ היה לראות את האמבולנסים והניידות מחכות בחוץ לאחר הנחיתה. הצוות והטייסים היו מדהימים, שמחה שנחתנו בשלום".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307020735' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_0msof0hs' duration='20']

אמנון כהן, מ"מ מנכ"ל רשות שדות התעופה התייחס למקרה, ודיבר על חשיבות השארת נתיב הכניסה לשדה פנוי, ככל הנראה בהקשר ההפגנה המתוכננת בנתב"ג ביום שני: "אמש ראיינו עד כמה נמל התעופה הוא מקום עם רגישות מבצעית גבוהה מאוד הנוגעת ישירות לחיי אדם. הוא יכול להפוך בתוך שניות למקום בו מופעל נוהל חירום שחיי מאות אנשים תלוים בו".

"אמש הוכרז מצב חירום ולשדה הוזנקו עשרות אמבולנסים רכבי חירום, הצלה וביטחון. אם חס וחלילה נמל התעופה היה חסום והכניסה אליו היתה פקוקה, כוחות ההצלה לא היו מסוגלים להיכנס במהירות לשדה ולהערך בהתאם, והיינו יכולים להיות באירוע של מאות הרוגים ופצועים. נמל תעופה בן גוריון הינו מקום בעל רגישות מבצעית ממדרגה ראשונה. חסימתו, ולא משנה מה הסיבה, עלולה להסתיים בקטסטרופה בינלאומית לכן אסור לחסום את נתב"ג".

מפקד מחוז מרכז של המשטרה, ניצב אבי ביטון, התייחס ואמר בדיון מיוחד במשטרה כי "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית' ולכן אנו מאפשרים לכל אזרח לממש את זכותו הבסיסית להפגין. עם זאת, הדגיש כי יש משמעות מיוחדת לצירי נתב"ג, כאשר ניסיון לחסום צירים אלה עלול לעכב הגעתם של כוחות הצלה בחירום ובכך לסכן עשרות אלפי נוספים בטיסות הממריאות ונוחתות בשדה מדי יום".

המשטרה הודיעה כי תאפשר למשתתפי המחאה להפגין בגזרת המרחב, אולם לא תאפשר חסימת צירים וכל ניסיון לשבש את התנועה בגזרת המרחב ובצירים העוקפים ייאכף באפס סבלנות מתוך אחריות לבטחון הציבור.