עומר נהרג בהתרסקות המסוק בשרון: "היה טייס מנוסה, הצער עצום"

חבריו ומכריו של עומר לרר, טייס אל על בן 63, שנהרג בהתרסקות המסוק ליד נתניה, הוכו בתדהמה לאחר קבלת המרה שבבשורות עם היוודע דבר מותו: "היה משוגע על טיס". המסוק כנראה פגע בכבל חשמל - וצנח לקרקע. לרר שרד לפני 11 שנים תאונת מטוס

עומר לרר וזירת ההתרסקות
עומר לרר וזירת ההתרסקות | צילום: דוברות המשטרה

"איש מקסים ונעים הליכות, צער עצום נפל עלינו": שעות אחרי התרסקות המסוק האזרחי הבוקר (שלישי) בשטח פתוח הסמוך לקריית השרון שבנתניה, הותר לפרסום כי ההרוג באסון הוא עומר לרר (63), טייס אל על. מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי המסוק ככל הנראה פגע בכבל חשמל - וצנח לקרקע. לרר שרד לפני 11 שנים תאונת מטוס, לאחר שנאלץ לבצע נחיתת חירום בעקבות תקלת מנוע.

הלוויתו של לרר תערך מחר בשעה  11:00 בבית העלמין בבית חנניה. בשל חג הפסח, המשפחה לא תשב שבעה. פיני בדש, ראש מועצת עומר וחברו הטוב של המנוח, אמר: "מדובר בבחור משוגע לטיס. הוא הטיס כל דבר אפשרי והיה מאוד מוכשר. אני בשוק. הוא היה הרפתקן וטייס מאוד מנוסה".

חבר נוסף של הטייס סיפר לחדשות 13: "במהלך עבודות ריסוס חקלאי, לא יודעים בוודאות מה קרה שם. כנראה שפגע בכבל מתח. מדובר עם טייס עם יותר מ-30,000 שעות, שטס על כל סוגי המטוסים שאפשר לדמיין. הוא היה טייס פעיל באל-על במשך עשרות שנים. ב-2012 היה אירוע שאחרי הנחיתה נתפסו שיחים בגלגלים והפכו אותו על האף, זה לא היה קרוב להתרסקות. הוא נהרג בגיל 64 וטס באופן פעיל מגיל 19. טייס פנומן שהתעופה הייתה חלק מנשמתו. גם אבא שלו ז"ל היה טייס, יש טייסים נוספים במשפחה. רק עכשיו הודענו לאמא שלו על המקרה. הוא היה איש אהוב בצורה קיצונית, עם מאות חברים טובים. הוא היה פנומן, איש תעופה בכל רמ"ח איבריו וטייס מצוין שבמצוינים".

עומר לרר הוא ההרוג בהתרסקות המסוק באיזור השרון
עומר לרר הוא ההרוג בהתרסקות המסוק באיזור השרון

מאיגוד הטייסים בישראל נמסר: "צער עצום נפל עלינו. חברנו היקר עומר לרר, טייס אל על, נספה היום בתאונת מסוק אזרחי. ליבנו עם משפחתו היקרה. עומר ממושב בית חנניה היה איש מקסים ונעים הליכות, איש תעופה בכל רמ"ח איבריו אשר הטיס אין ספור כלי טיס שונים. עומר הלך מאיתנו מוקדם מדי בטרם עת".

חוקר תאונות אוויריות הגיע לזירת האירוע וסיבות התרסקות המסוק נחקרות, אך טרם התבררו.

זירת התרסקות המסוק בנתניה
זירת התרסקות המסוק סמוך לנתניה | צילום: דוברות המשטרה

התאונה התרחשה סמוך ל-09:30, אז הוזעק צוות מד"א - שנאלץ לקבוע את מותו במקום. חובש מד"א ולדיסלב סוקול והפראמדיק ירדן דהרי סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את המסוק שהתרסק בשטח חקלאי פתוח. חילצנו מתוכו גבר כשהוא מחוסר הכרה ועם פגיעה רב-מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".