ארה"ב גינתה את הריסת בית המחבל: "עונש קולקטיבי"

שגרירות ארה"ב בישראל גינתה את הריסת ביתו של מונתסר שלבי, שרצח את יהודה גואטה. "אי אפשר להעניש רבים בשל פשע של יחיד". גורם בלשכת רה"מ: "בנט פועל רק בהתאם לשיקולי הביטחון של ישראל"

זמן צפייה: 01:55

גינוי ראשון של ממשלת ביידן: שגרירות ארה"ב בישראל פרסמה היום (חמישי) הודעת גינוי להחלטת משרד הביטחון להורות על הריסת ביתו של מונתסר שלבי בתורמוס עיא, המחבל שרצח את יהודה גואטה בפיגוע בצומת תפוח. בהודעת הגינוי מטעם השגרירות האמריקנית נכתב: "אמרנו מספר פעמים שאי אפשר להעניש רבים בשל פשע שביצע אדם יחיד".

גורם בלשכת ראש הממשלה הגיב לגינוי ומסר כי "בנט מעריך ומכבד את הממשל האמריקני. יחד עם זאת, הוא פועל אך ורק בהתאם לשיקולי הביטחון של מדינת ישראל ולהגנה על חיי אזרחי ישראל".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אישום נגד אימאם לוד: "התבטאויות מסיתות על רקע תקופה מתוחה"

הורי הילדים מהגן של כרמל מעודה: "אין עונש שיספק אותנו"

דקות לפני המבחן: טפסי בחינת הבגרות הופצו בטלגרם

יהודה גואטה שנרצח בפיגוע בצומת תפוח
יהודה גואטה שנרצח בפיגוע בצומת תפוח

מוקדם יותר היום צה"ל הרס את ביתו של שלבי, שכאמור רצח את יהודה גואטה בפיגוע הירי שאירע בצומת תפוח בחודש מאי. זאת, חרף בקשת ארצות הברית, עליה פורסם בחדשות 13, שלא לעשות זאת בשל היות שלבי אזרח אמריקני. במהלך פעילות צה"ל בכפר תורמוסעיא, כ200 כ-200 פלסטינים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

אביו של יהודה גואטה, אלישע גואטה, אמר על הרסית הבית: "אני מבקש להודות לכוחות הביטחון - צה"ל ושב"כ ולממשלה, שהתחילו למצות את הדין עם הרוצח השפל בכך שהרסו את ביתו למרות הלחצים האדירים שהיו סביבם. אנחנו יודעים שהעונש הזה מרתיע. יש להחזיר את ההרתעה והענישה לרוצחים כאלה".

לפני כחודש, כזכור, הוגש לבית המשפט הצבאי יהודה כתב אישום נגד שלבי, בגין רצח את יהודה גואטה ופציעתם של בניה פרץ ועמיחי חלא. בנוסף לאישום ברצח, שלבי מואשם גם בניסיון לגרימת מוות בכוונה, החזקת נשק וכן בשיבוש הליכי משפט.