הדיפלומט וחבר הכנסת לשעבר אורי סביר הלך לעולמו בגיל 69

סביר, ששימש כמנכ"ל משרד החוץ, קונסול ישראל בניו יורק ומייסד מרכז פרס לשלום, היה מאדריכלי הסכם אוסלו. הוא הותיר אחריו אישה, בת וארבעה נכדים. ממרכז פרס לשלום נמסר: "חתר כל חייו לפיוס בין עמי האזור, מילא תפקיד משמעותי ורב חשיבות במאמץ להשכין שלום"

זמן צפייה: 00:46

הדיפלומט וחבר הכנסת לשעבר אורי סביר הלך לעולמו היום (שבת) בגיל 69. סביר כיהן בכנסת ה-15 מטעם מפלגת המרכז, ולפני כן יועצו של שמעון פרס כשהיה ראש הממשלה ושר החוץ. סביר, שהיה מאדריכלי הסכם אוסלו, היה ממקימי מרכז פרס לשלום ושימש כמנכ"ל המרכז ולאחר מכן נשיא כבוד של המרכז.

ממרכז פרס לשלום נמסר: "מרכז פרס לשלום ולחדשנות אבל על לכתו של אורי סביר ז"ל. אורי, המייסד והמנכ"ל הראשון של המרכז, חתר כל חייו לפיוס בין עמי האזור. כדיפלומט מזהיר, חכם וברוך כישרונות מילא לצדו של שמעון פרס תפקיד משמעותי ורב חשיבות במאמץ להשכין שלום באזורנו".

עוד הוסיפו במרכז פרס לשלום: "היוזמות שפיתח והוביל לעידוד שיתוף פעולה ישראלי-ערבי במגוון תחומים רחב, שיקפו את היצירתיות העצומה בה בורך ואת מסירותו המוחלטת לחזון השלום. מרכז פרס לשלום ולחדשנות מחבק באהבה רבה את רעייתו ד"ר עליזה סביר, בתו מיה ,ארבעת נכדיו ואת משפחת סביר כולה ביום כה עצוב שבו הלך מאתנו אורי יקירנו".

אורי סביר
אורי סביר | צילום: Onbekend / Anefo / מתוך ויקיפדיה

סביר נולד בירושלים בשנת 1953. אביו ליאו סביר היה ממקימי שירות החוץ של מדינת ישראל, ושימש בין היתר כשגריר ישראל בפינלנד וציר בשגרירות ישראל בגרמניה. אורי סביר החל את דרכו בתפקידים שונים במשרד החוץ, ולאחר שהיה יועצו של פרס מונה לקונסול ישראל בניו יורק.

בשנת 1993 מונה סביר על ידי פרס למנכ"ל משרד החוץ בממשלתו של יצחק רבין, ועמד בראש המשלחת הישראלית למשא ומתן על הסכם אוסלו. סביר פרסם שלושה ספרים, וכתב מאמרים פובליציסטיים בעיתון "הארץ" ולאחר מכן בעיתון "מעריב השבוע". הוא הותיר אחריו אישה, בת וארבעה נכדים.