קצין שב"ס שהציל את בתו מטביעה בים יוכר כחלל מערכות ישראל

סגן-גונדר האני אבו-ריש טבע למוות ביולי האחרון כשנכנס למים בחוף בצת כדי להציל את בתו מטביעה. כעת החליט משרד הביטחון להכירו כחלל מערכות ישראל: "הפגין יכולות הרואיות בהצלת בתו מוות, והפגין גבורה אנושית יוצאת דופן"

האני אבו ריש

משרד הביטחון החליט היום (חמישי) להכיר בסגן-גונדר האני אבו-ריש ז"ל, קצין שירות בתי הסוהר שטבע למוות כשהציל את בתו מטביעה בים בחוף בצת, כחלל מערכות ישראל.

"נציגי אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון שוחחו עם בני משפחתו ועדכנו אותם בהחלטת המשרד", נאמר. "אבו-ריש ז"ל, סגן מפקד כלא עופר, טבע למוות בחודש יולי בזמן שהציל את בתו מטביעה בחוף בצת שבצפון. משרד הביטחון החליט להכיר באבו-ריש ז"ל בשל נסיבות מותו הטראגיות, העובדה כי הפגין יכולות הרואיות בהצלת ביתו ממוות וכן הפגין גבורה אנושית יוצאת דופן. משפחתו של אבו-ריש ז"ל תוכר כמשפחה שכולה וזאת מכוח "חוק תגמול לחייל שנפגע בהצלת חיי הזולת תשכ"ה-1965'".

לפים הגיעו להלווייתו של אבו-ריש, שנערכה בירכא. יהודה, חברו של האני, שהיה עמו בחוף ונכנס יחד איתו כדי להציל את הילדה, סיפר: "הגענו לחוף ורק הוצאנו את הדברים וישבנו שתי שניות ואז שמענו צעקות שילדה נסחפת. רצנו שנינו להציל אותה. הגעתי לפניו ותפסתי את הילדה. עד שהגיעו שני צעירים, מסרתי את הילדה לצעירים והאני קרא לי תוך כדי. חזרתי אליו ולא מצאתי אותו".

איבד את בן דודו באסון הכרמל. האני אבו ריש
איבד את בן דודו באסון הכרמל. האני אבו ריש | צילום: דוברות שב''ס

עוד הוא אמר: "חיפשתי וצעקתי, ולא מצאתי אותו. לא היו לי כוחות להגיע לחוף. שכבתי על הגב והתפללתי לאלוהים שהאני יקרא לי ושאני אצליח להוציא גם אותו. לא היו קריאות. הגעתי לחוף בלי אוויר ובלי כוחות. לא יכולתי לעמוד על הרגליים. נשכבתי על החול וראיתי שני צעירים שהוציאו אותו מהים והשכיבו אותו על החול. התחלתי לעשות לו החייאה. לא היו לי כוחות. הוא לא שרד. זה קשה. לא הצלחתי להירדם דקה אחת. זה אדם שכל החיים שלו עבד למען הבנות שלו והמשפחה. חבל עליו".

משב"ס נמסר אחרי היוודע דבר הטרגדיה: "נציבת בתי הסוהר, קציני וסוהרי שב"ס מרכינים ראש בצער עמוק על מותו הטראגי של סגן גונדר האני אבו-ריש, סגן מפקד בית סוהר 'עופר'. סג"ד אבו ריש זכרו לברכה, תושב הכפר ירכא, היה בן דודו של מישר וסים אבו-ריש, זכרו לברכה אשר נספה באסון הכרמל. סג"ד אבו ריש הותיר אחריו אישה ושישה ילדים. אנו משתתפים בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ אמר: "סגן גונדר האני אבו-ריש ז"ל הפגין גבורה אנושית יוצאת דופן כשהציל את בתו מטביעה, ואנו מחויבים לתת לסיפורו ולמורשתו הכרה. אני מברך על ההחלטה המקצועית של אגף השיקום במשרד הביטחון להכיר בו כחלל מערכות ישראל לאור פעולתו ההירואית ומבקש למסור תנחומים למשפחתו ולקוות שמורשתו תמשיך לשרות על החברה הישראלית כולה".