אחותה של לירי אלבג: "בחיים לא ראינו פחד כזה על הפנים שלה"

לאחר פרסום סרטון חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז, רוני אלבג התראיינה לחדשות 13 ואמרה על אחותה: "היא גיבורה וניסתה לשרוד בסיטואציה הזאת". עוד היא הוסיפה: "רצינו להימנע מחשיפת הסרטון, אבל אנחנו מבינים שאין ברירה. צריך לזכור שיש 128 חטופים שמחכים לחזור"

זמן צפייה: 08:08

לאחר שהוריהן של חמש התצפיתניות החטופות - לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי - אישרו לשדר הערב (רביעי) את סרטון חטיפתן מבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר, רוני אלבג, אחותה של לירי שתועדה בסרטון, אמרה בריאיון לחדשות 13: "בחיים לא ראינו פחד כזה יוצא מהפנים שלה. אנחנו מאמינים שהיא בחיים ושהיא בסדר. היא חזקה והיא נלחמת".

"ראיתי את הסרטון פעם אחת, מאוד קשה לי לצפות בו ולראות את לירי ברגעים הקשים שלה", סיפרה רוני, "רצינו להימנע מחשיפת הסרטון, אבל אנחנו מבינים שאין ברירה". על הסיטואציה שנראית בסרטון, בה לירי מנסה לתקשר עם המחבלים לאחר חטיפתה, אמרה: "אני רואה שהיא ניסתה לתפעל את האירוע. היא גיבורה וניסתה לשרוד בסיטואציה הזאת. כולן היו שם גיבורות וניסו לדבר עם המחבלים בצורה כזו או אחרת. הכל קרה בשניות, עם החברות שלהן שנרצחו להן מול העיניים".

בהמשך קראה רוני לממשלה: "צריכה לזכור שיש שם 128 חטופים שנמצאים בשבי ומחכים לחזור. לא הגיוני שזה לוקח כל כך הרבה זמן, והמו"מ תקוע כבר שבועיים. גם העולם צריך לראות מה עברנו ב-7 באוקטובר ולזכור. הממשלה צריכה לעשות הכל. לא הגיוני שאחותי הקטנה שרק בת 19 עוברת את הגיהנום הזה כבר 229 ימים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-almog-show-clips-2-part-2405221813' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז' poster='' kid='1_xn4pn84s' duration='169']

על האפשרות כי החטופות עברו אונס או תקיפה מינית על ידי מחבלים אמרה רוני: "אנחנו כבר שמענו על העדויות על בנות שעברו פגיעה מינית כזו או אחרת. בכל יום שעובר הן רק חשופות לסכנה הזאת יותר. אם הם אמרו ביום הראשון שהבנות האלה יכולות להיכנס להיריון, אני לא רוצה לחשוב מה קורה אחרי שמונה חודשים".

לירי אלבג, מתוך תיעוד חטיפת התצפיתניות
לירי אלבג, מתוך תיעוד חטיפת התצפיתניות | צילום: מטה המשפחות

בסרטון החטיפה, כפי שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, נראות חמש החטופות רגעים לאחר שנחטפו, כשהן מובלות בידי המחבלים. ממטה המשפחות נמסר כי "הסרטון, שאורכו 03:10 דקות, נערך וצונזר, והוא אינו כולל חלקים קשים לצפייה, הכוללים את הנרצחים הרבים בבסיס נחל עוז, את הנרצחים בתוך המיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות, וקטעי אלימות רבים. הוא מראה את היחס האלים, המשפיל והמבזה שעברו הבנות ביום חטיפתן, ומעיד על הפחד העצום שנשקף דרך עיניהן".

עוד נמסר ממטה המשפחות כי "כל עדות נוספת המגיעה מהחטופים זועקת את אותה אמת עצובה - חייבים להחזיר את כולם הביתה. הסרטון הוא כתב אישום חריף על מחדל לאומי של הפקרת החטופות והחטופים. אין משימה גדולה יותר, אין ניצחון משמעותי יותר ואין סיכוי להחזיר את התקווה לישראל ללא השבת כולם - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה. לממשלת ישראל אסור לבזבז אפילו רגע אחד נוסף - עליה לחזור לשולחן המו"מ עוד היום".