נקבע מותה של הפעוטה שטבעה בצימר בצפון

עליא עלאא עלי, בת שנתיים ושמונה חודשים, טבעה בבריכה פרטית בצימר ביישוב ג'יידה-מכר. היא פונתה על-ידי מד"א במצב אנוש תוך כדי החייאה לבית החולים לגליל בנהריה - אך שם נקבע מותה

עליא עלאא עלי

במרכז הרפואי לגליל נקבע הבוקר (ראשון) מותה של עליא עלאא עלי, בת שנתיים ושמונה חודשים, שטבעה אמש בבריכה פרטית בצימר ביישוב ג'דיידה-מכר שבגליל המערבי. הפעוטה הובאה למרכז הרפואי על ידי מד"א כשהיא במצב אנוש ותוך כדי החייאה שהחלה בשטח.

"לאחר שההחייאה נמשכה בחדר טיפולים מורכב במיון ילדים, תוך ניסיונות להביא לייצוב מצבה, הועברה הפעוטה לאשפוז במחלקה לטיפול נמרץ ילדים", נמסר מבית החולים.

מנהל המחלקה, ד"ר יואב הופמן, אמר: "למרבה הצער, הבוקר נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה של התינוקת, לאחר מאמצי החייאה שנמשכו כל הלילה". הוא הוסיף: "מדי קיץ אנו נתקלים במקרים טראגיים של ילדים שטובעים בביתם או במקווי מים שונים, כגון בריכה או ים. אנו מבקשים מההורים לא להשאיר, בשום מצב, ילדים ללא השגחה ליד מקור מים שגובהו יותר מ-20 ס"מ. אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות"

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת שנת 2023 טבעו למוות חמישה ילדים, מתוכם ארבעה בבריכה ביתית. בחמש השנים האחרונות (2018-2022) טבעו למוות 100 ילדים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית בטרם, אמרה: "בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה משמעותית בטביעת ילדים בבריכות ביתיות ובצימרים. אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה! טביעת ילדים מתרחשת במהירות ובדממה. ילד טובע אינו בוכה ואינו צועק מכיוון שהפה והאף שלו מכוסים במים. בסביבת מים משגיחים על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. קובעים בכל רגע מי המבוגר התורן האחראי להשגיח על הילדים. בריכות ביתיות יש לגדר עם שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".