זעקת האב השכול: "הם לא ישלחו את הבן שלי להילחם - וישתמטו"

שחר יאורי, אביו של סמ"ר עמית יאורי ז"ל שנפל במבצע "צוק איתן", השתתף ב"מחאת המילואימניקים" נגד המהפכה המשפטית כשהוא נושא תמונה של בנו עם הכיתוב "המחיר לא היה שווה" ואמר: "הבן שלי שילם את המחיר הגבוה ביותר - למה? כדי שיקראו לי 'שמאלני בוגד'?"

זמן צפייה: 02:42

שחר יאורי, אביו של סמ"ר עמית יאורי ז"ל שנפל ברצועת עזה במבצע "צוק איתן", השתתף היום (רביעי) ב"מחאת המילואימנקים" נגד המהפכה המשפטית, כשהוא נושא שלט עם תמונה של בנו, עמית, תחתיה נכתב "המחיר לא היה שווה", ואמר: "אנחנו מבינים שהבית שלנו. לא יעזור כלום, אנחנו לא נשב וניכנע. אנחנו לא נקבל ביטויים כמו 'שמאלני בוגד' ו'אשכנזי מלוכלך'. לא נקבל את זה. אם זה מה שרוצים - זה מה שיהיה. חובשי המגבעת לא ישלחו את הבן שלי ואת שאר הילדים שלי להילחם כשהם בכלל משתמטים. לא יקרה".

כשיאורי נשאל האם ימליץ לילדיו שלא להתגייס, השיב: "בוודאי. הבן שלי השתחרר עכשיו מקבע - הוא לא ילך הלאה", והוסיף: "אני את שלי כבר תרמתי, גם באופן אישי וגם עמית כמובן ששילם את המחיר הגבוה ביותר שניתן ולמה? כדי שיקראו לי 'שמאלני בוגד'? למה? שראש ממשלה נאשם יתעסק בתיקים אישיים, בחמדנות, בקמצנות, ברדיפת בצע, בהתחמקות. מנסה לסובב את כל המדינה הזאת בשביל לחמוק ממשפט, לחמוק מבית כלא. שיישב בבית כלא, היה לנו ראש ממשלה שישב. התגונן, הורשע, ישב. לא עלה על כל המדינה, לא ניסה להרוס אותה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-2302081638' autoplay='0' credit='' desc='שחר יאורי במחמאת המילואימניקים' poster='' kid='1_uaoxaz30' duration='']

סמ"ר עמית יאורי ז"ל היה לוחם וסמל מחלקה בחיל ההנדסה הקרבית וכאמור נפל בקרב במבצע "צוק איתן" ב-25 ביולי 2014. באותו יום עלתה חוליה בת ארבעה לוחמי הנדסה – מפקד המחלקה חיים, סמל המחלקה עמית ועוד שני חיילים – למגדל המים במרכז חירבת חי'זעה שבדרום רצועת עזה, אזור שנסרק על ידי כוחותינו אך לא היה סטרילי, כדי להכין אותו לפיצוץ. כששמעו בקשר שיש היתקלות עם נפגעים במקום הריכוז של הפלוגה ירדו הארבעה מהמגדל ורצו לעזור.

החוליה איגפה את אזור ההתקלות, עמית החליף את הקשר שנשקו נתקע ורץ לצד מפקד המחלקה. הם נתקלו בשני מחבלים, השיבו אש. עמית הספיק לזרוק רימון. המחבלים נהרגו בהתקלות וכשהצוות של חיים ועמית עצרו בפינת הבית להתארגנות והמשך הלחימה הבחין בהם מחבל נוסף שהסתתר בסמוך וירה לעברם מהמסתור צרור מטווח קרוב. עמית נהרג במקום, ומפקד המחלקה נפצע קשה. בקרב באותה התקלות מעט קודם נפל גם סמל ראשון גיא בוילנד ז"ל.