בעקבות פגיעת הרכבת במכלי גז: ההנהלה שינתה את נהלי הבטיחות

הנהלים החדשים יכללו אדם נוסף שיפקח על תהליך המעבר בין מסילות – זאת לאחר שבשבוע שעבר רכבת עלתה בשוגג על מסילה בה בוצעו עבודות סמוך לכפר סבא, וכמעט פגעה בעובדים שהיו עליה

זמן צפייה: 02:49

הנהלת הרכבת הודיעה היום (ראשון) על רענון נהלי הבטיחות במעבר בין מסילות. זאת בעקבות תקרית בטיחות חמורה שאירעה בשבוע שעבר, בה עלתה רכבת בשוגג על מסילה שבה בוצעו עבודות סמוך לתחנת כפר סבא, ופגעה במכלי גז ששימשו לריתוך. כתוצאה מכך המכלים החלו לדלוף, אך לא התפוצצו. על פי הנוהל החדש, יתווסף איש צוות נוסף להליך הבקרה של מעבר הרכבת ממסילה למסילה.

התקרית המדוברת אירעה כשרכבת שיצאה ביום ראשון שעבר בסמוך לחצות מתחנת נורדאו בכפר סבא, ובה 25 נוסעים, הוכנסה למסילה שעליה בוצעו עבודות תשתית – וכמעט ופגעה בעובדים שהיו על המסילה. מהסיכום של הרכבת עלה כי שני עובדים ששהו במקום פונו במהירות על ידי משגיחי הבטיחות ולא נפגעו מהרכבת, אך נפצעו כתוצאה מהפינוי המזורז ופונו לבית חולים.

כתבות נוספות בחדשות 13:

פרץ למסילה - וניצל: אדם חמק מפגיעת רכבת ברגע האחרון • תיעוד

נמנע אסון: הרכבת נכנסה למסילה הלא נכונה - ופגעה במכלי גז

כך אירעה תקרית הבטיחות של הרכבת על המסילה סמוך לתחנת כפ"ס

רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: רויטרס

מהתחקיר עלה גם כי איש מהנוסעים לא נפגע והם הוחזרו לתחנת כפר סבא נורדאו, שם חיכו להם מוניות שהוזמנו במיוחד לתחנה. מנגד, הפקח שסרק את הרכבת בתום האירוע בניסיון לשלול הימצאות נוסעים נוספים, פונה לבית חולים לאחר ששאף גז. נוסף על כך, כתוצאה מהפגיעה נקרעו צינורות האוויר בתא הנהג.

בשבוע שעבר הגיעו לידי חדשות 13 הממצאים הראשוניים מתחקיר התקרית. מהממצאים עולה כי הרכבת נסעה במהירות של 108 קמ"ש, כשרק כמה מאות מטרים לפני הנקודה שבה התבצעו עבודות על המסילה הבחין בכך הנהג. לאחר מכן, הוא בלם בלימת חירום וצפר, ונעצר שניות לפני פגיעה בעובדי הרכבת שהיו על המסילה. עוד עולה כי סימון המסילה שהייתה בעבודות תחזוקה לא בוצע בהתאם לנוהל.