"כביש 6 של הרכבת": המסילה המזרחית החדשה נפתחה לתנועה

לראשונה מאז 2018 נפתח קו רכבת חדש בישראל, כאשר שלוש תחנות חדשות הצטרפו לרשת הרכבות הארצית, בהן לראשונה שתי תחנות בחברה הערבית. פרויקט הענק נחנך באופן חלקי בלבד, ללא חשמול. הנסיעה מתחנת "חדרה מזרח" לת"א תארך כשעה ותחייב החלפת רכבת בראש העין. המקטע המלא עד לוד וחשמול המסילה צפויים להתרחש רק בשנה הבאה

זמן צפייה: 02:39

בוקר היסטורי על הפסים: לראשונה מאז שנת 2018, קו רכבת חדש נפתח הבוקר (ראשון) בישראל עם השקתו של החלק הראשון בפרויקט "המסילה המזרחית". במסגרת הפתיחה, חוברו שלוש תחנות חדשות לרשת הארצית: חדרה מזרח, שומרון-טייבה וטירה-כוכב יאיר - שתי האחרונות הן תחנות הרכבת הראשונות אי-פעם שהוקמו בחברה הערבית. מהיום, הנסיעה מתחנת "חדרה מזרח" לתל אביב תארך כשעה, ותחייב החלפת רכבת בתחנת "ראש העין צפון", שלטענת הרכבת תעמוד על שבע דקות לכל היותר. בשלב זה, הקו החדש יופעל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 21:00-06:00.

עם זאת, פרויקט התשתית המסיבי יוצא לדרך אחרי עיכובים רבים ובאופן חלקי בלבד. המקטע שנפתח לתנועה נבנה על ידי חברת "נתיבי ישראל", אך חשמול המסילה טרם הושלם על ידי רכבת ישראל. המשמעות עבור הנוסעים היא שהקו נפתח באמצעות רכבות דיזל מזהמות בלבד, עובדה המונעת מהן להיכנס ישירות למסילות המחושמלות של ציר איילון ומחייבת את ההחלפה בראש העין. בנוסף, המקטע המלא של הפרויקט שאמור להגיע עד לוד, כולל התחנות באלעד, שוהם וקריית שדה התעופה, צפוי להיפתח רק בשנה הבאה.

אבנר פלור, מנכ"ל רכבת ישראל, אמר: "המסילה המזרחית החדשה תשפר דרמטית את מרקם החיים והחיבוריות של מאות אלפי תושבים האזור ומיליוני תושבי ישראל".

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה, הוסיף: "רגע היסטורי עבור העיר חדרה ועבור כל תושבי האזור. המסילה המזרחית היא מנוע צמיחה אזורי שיחזק את חדרה, ימשוך אליה השקעות ותעסוקה, ויחבר את תושבינו במהירות וביעילות לכל הארץ".