מהצפון עד הדרום: מפת העומסים לערב החג

כמדי ערב ראש השנה, גם הערב גודשים אלפי ישראלים את כבישי הארץ בדרכם לארוחות החג. על פי נתוני Waze, עומסים כבדים נרשמים במספר מוקדים בצפון, בדרום וגם במרכז. במקביל, אגף התנועה במשטרה ריכז המלצות למשתמשים בדרך

זמן צפייה: 00:56

כמדי ערב ראש השנה, גם הערב (ראשון) אלפי אזרחים גודשים את כבישי הארץ בדרך לארוחות החג.  על פי נתוני Waze נכון לשעה 15:50, בצפון ישנו עומס כבד בכביש 65 למזרח בין מחלף עירון לערערה, מהירות ממוצעת של כ-14 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-26 דקות. כמו כן, עומס כבד דווח בכביש 6 לצפון ממאור ועד רמות מנשה, מהירות ממוצעת של כ-40 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-28 דקות.

בשרון עומס כבד מאוד מניצני עוז ועד באקה, מהירות ממוצעת של כ-5 קמ"ש וזמן נסיעה משוער של כ-שעתיים. בכביש 4 לצפון דווח על עומס כבד בין צומת בית ליד לגאולי תימן, מהירות ממוצעת של כ-25 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-24 דקות. עומס כבד מאוד דווח בכביש 2 לצפון מיקום ועד מחלף קיסריה, מהירות ממוצעת של כ-21 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-22 דקות.

קניות לראש השנה בשוק מחנה יהודה בירושלים
קניות לראש השנה בשוק מחנה יהודה בירושלים | צילום: רויטרס

בכביש 1 דווח על ממחלף לטרון ועד מחלף שורש, מהירות ממוצעת של כ-24 קמ"ש וזמן נסיעה משוער כ-40 דקות. בכביש 20 דווח על עומס כבד מאוד בין מחלף הרכבת למחלף קק"ל בשל תאונה קלה, מהירות ממוצעת של כ-9 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-22 דקות.

בכביש 77 מזרח מהסוללים ועד צומת גולני, דווח על עומס כבד, מהירות ממוצעת של כ-35 קמ"ש וזמן נסיעה משוער כ-26 דקות. ובכביש 60 מחלחול עד אל ערוב, דווח על עומס כבד, מהירות ממוצעת של כ-10 קמ"ש וזמן נסיעה משוער כ-20 דקות.

פקק פקקים עומס עומסי תנועה נתיבי איילון תל אביב
פקק תנועה בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתוך כך, אגף התנועה של המשטרה ריכז מספר המלצות למשתמשים בדרך:

  •  ציבור המשתמשים בדרך מתבקש להישמע להוראות השוטרים הפרוסים בשטח ולפעול בהתאם.
  •  יש לנהוג בהתאם לתנאי הדרך.
  •  שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה מהווה היסח דעת ומגדיל משמעותית את הסיכוי למעורבות בתאונה קטלנית.
  •  השול הנו חלק מהכביש. במקרה חירום בו נאלצתם לעצור בשול, על כל יושבי הרכב לעבור את מעקה הבטיחות ללא דיחוי, להתרחק משפת הכביש ולהתקשר למוקד 100.
  •  חובה על כלל יושבי הרכב לחגור חגורות בטיחות. חגורות בטיחות מצילות חיים.
  •  בכל מקרה ניתן לפנות למוקד החירום של משטרת ישראל או למוקד המידע המשטרתי 110.