מצפון ועד דרום: עומסי תנועה לקראת ערב החג • תחזית הפקקים

ערב ראש השנה מביא עמו כמות גדולה של משפחות שיצאו אל הכבישים בדרך לארוחת החג, מה שיביא לכבישים עמוסים בכל רחבי הארץ. נתב"ג צפוי להיות עמוס גם כן, ובסיני עברו בסוף השבוע כ-20 אלף ישראלים | כל העדכונים

זמן צפייה: 02:44

ערב השנה החדשה מביא עמו כמות גדולה של משפחות שיצאו אל הכבישים בדרך לארוחת החג, מה שכמובן צפוי לגרום לפקקים ועומסי תנועה כבדים בכל רחבי הארץ.

באזור הצפון צפוי עומס כבר משעות הצוהריים ועד לכניסת החג, כאשר צומת עמיעד יהיה עמוס במיוחד בכביש 85 וכביש 90, וכך גם הקטע בכביש 6 שבין עירון לתל קשיש. כביש 65 צפוי להיות פקוק מאום אל-פחם ועד עירון.

במרכז הארץ, כביש החוף וכביש 4 יהיו עמוסים משני הכיוונים, ובאיילון דרום מחלף השלום עדיין סגור בעקבות הבולען שנפער בכביש בשבת שעברה. תנועה ערה תורגש גם בכביש 1 מבית הערבה עד למישור אדומים, וגם בכביש המנהרות.

גם בדרום הארץ צפויים עומסים, כשכביש 4 יהיו פקוק מכיוון אשדוד ועד לאשקלון, וגם בכביש 6 צפוי להירשם עומס ממחלף מאחז ועד לבית קמה.

למי שמעדיף לנסוע בתחבורה ציבורית, רכבת ישראל תפעל מהשעה 6:00 ועד 15:00. הרכבת תתגבר את פעילותה, בעיקר בקווים בין חיפה למודיעין (דרך ת"א ונתב"ג) ובין כרמיאל לב"ש (דרך חיפה ות"א).

נתבג מלא
נתבג מלא

לא רק בכבישים צפוי להיות עומס. ישראלים רבים צפויים לטוס לקראת ערב השנה החדשה, מה שיביא לתורים ארוכים גם בנתב"ג. בחג עצמו בימי שני ושלישי צפויה רגיעה יחסית, ובמוצאי החג בימי רביעי וחמישי יחזרו העומסים.

רשות שדות התעופה הודיעה כי היא תתגבר את הפעילות בעזרת עובדי עבר, על מנת להוריד את כמות העומס עד כמה שאפשר. בנוסף נמסר כי החודש עברו בשדה התעופה כ-2 מיליון נוסעים, ואותה הכמות צפויה לעבור גם בחודש הבא. בסיני עברו בסוף השבוע כ-20 אלף ישראלים.