אסון בצפון: נקבע מותו של פעוט בן 3 שנשכח ברכב

צוות מד"א שהוזעק למושב אליקים שבמועצה האזורית מגידו ביצע בפעוט פעולות החייאה, והוא פונה במצב אנוש לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו

פעוט נשכח ברכב במושב אליקים
פעוט נשכח ברכב במושב אליקים | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

פעוט כבן 3 נפטר הערב (שישי) לאחר שנשכח ברכב נעול במושב אליקים הסמוך ליוקנעם במועצה האזורית מגידו. צוות מד"א שהוזעק למקום מצא את הפעוט ללא הכרה, והוא פונה במצב אנוש תוך פעולות החייאה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו.

פרמדיק מד"א רועי פאר סיפר: "מדובר בטרגדיה קשה מאוד, ראינו בסמוך לרכב, פעוט כבן 3 מחוסר הכרה , ללא נשימה וללא דופק עם מכת חום, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות תוך ניסיונות לקרר את הגוף ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה".

שמואל קהלני, חובש רפואת חרום במד"א המתגורר בסמוך, הוסיף וסיפר: "השכנים שלי הזעיקו אותי מהבית במקביל לקריאה ממד"א, רצתי למקום עם הציוד הרפואי, הפעוט היה כבר מחוץ לרכב לאחר שחולץ ע"י השכנים ושכב מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק, קיררנו אותו והתחלנו בפעולות החייאה, זה ארוע קשה ועצוב מאוד".

פעוט נשכח ברכב במושב אליקים
פעוט נשכח ברכב במושב אליקים | צילום: דוברות המשטרה

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו הילד השלישי שמת לאחר שנלכד ברכב נעול. בשנת 2021 מתו 6 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, אמרה היום: "רק בסוף שבוע שעבר מתו שני ילדים בדרום לאחר שננעלו ברכב נטוש במהלך משחק, ולצערי גם סוף בשבוע הזה מתחיל עם מקרה כואב נוסף. אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה ואל תסמכו על ניסים".

"הדרך הטובה ביותר למנוע שכחה היא באמצעות אימוץ הרגל בטיחות מציל חיים", הוסיפה סילבינגר, "בסוף כל נסיעה פותחים את הדלת האחורית או משאירים חפץ חיוני במושב האחורי ומוודאים שאף ילד לא נשאר ברכב. כל מי שמסיע ילד מתחת לגיל 4 חייב לפי החוק להתקין מערכת חכמה למניעת שכחה, המהווה אמצעי בטיחות נוסף".