אביה של של אמילי הנד: "היא מדברת בלחש, חשבה שכולם נחטפו או נרצחו"

אחרי שבתו בת ה-9 שוחררה משבי חמאס בעזה, תומאס הנד התראיין לרשת CNN האמריקנית וסיפר על המפגש הראשון: "הפנים שלה היו רזות, היא איבדה משקל רב, ומעולם לא ראיתי אותה כל כך לבנה". עוד הוא סיפר כי היא אינה מדברת בקול רם - וכשפגשה אותו אמרה לו: "חשבתי שנרצחת"

זמן צפייה: 01:42

תומאס (תום) הנד, אביה של אמילי בת ה-9, ששבה לישראל אחרי 50 ימים בשבי חמאס, התראיין היום (שלישי) ל-CNN וסיפר על המפגש עם בתו. "הדלת נפתחה והיא רצה אליי. מחצתי אותה, כנראה חזק מדי", סיפר, "מה שהכי הפתיע והטריד אותי, זה שהיא דיברה בלחש. הייתי צריך להצמיד את האוזן לשפתיים שלה ולשאול אותה מה היא אומרת. היא אמרה 'חשבתי שנחטפת'. היא לא ידעה מה קרה בבוקר ההוא, אז היא הניחה שכולם נחטפו או נרצחו".

עוד אמר אביה של אמילי כי "הפנים שלה היו רזות כמו שלי. לפני שהיא עזבה - הן היו שמנמנות, פנים של ילדה. היא איבדה משקל רב, ומעולם לא ראיתי אותה כל כך לבנה".

אמילי הנד עם אביה תומאס, לצד הילה רותם עם הדודים של יאיר ולילך
אמילי הנד עם אביה תומאס, לצד הילה רותם עם הדודים של יאיר ולילך

בשבת השחורה, ישנה אמילי הנד בבית חברתה הטובה, הילה רותם שושני, אליו פרצו מחבלים. אמה ליאת נפטרה מסרטן כשאמילי הייתה בת שנתיים וחצי, ואמה המאמצת, נרקיס הנד, נרצחה ב-7 באוקטובר. הקשר עם אמילי נותק, ולאחר מספר ימים קיבלה המשפחה הודעה כי נמצאה גופתה. כשאביה התבשר על כך, הוא סיפר שהוקל לו, כיוון שלא רצה לדמיין אותה סובלת בשבי.

כעבור כשלושה שבועות הודיע צה"ל למשפחה כי ישנן ראיות המצביעות על כך שאמילי נמצאת בין החטופים בעזה. ביום שישי האחרון ציינה את יום הולדתה ה-9 בשבי - ושבה ארצה למחרת, במסגרת הפעימה השנייה של העסקה.