"הפגישה תישאר איתי עד יומי האחרון": האיחוד המרגש בין האחים ניצולי השואה

לאחר יותר מעשור בו שמרו על קשר טלפוני אך לא התראו בשל מצבם הרפואי - ישראל רגב בן ה-92 מחיפה ואחותו יטי איציק בת ה-96 מקיבוץ ניר עוז זכו להיפגש בעזרת מתנדבי מד"א. "חסרי מילים להביע את מה שאנחנו מרגישים, היה לנו יום מופלא ונשגב"

זמן צפייה: 00:59

האיחוד המרגש של זוג האחים: לאחר שלא התראו במשך עשור בשל מצבם הרפואי, ישראל רגב בן ה-92 מחיפה ואחותו יטי איציק בת ה-96 מקיבוץ ניר עוז, זכו בשבוע שעבר לשלב ידיים מחדש בזכות מתנדבים של מד"א, שליוו את המפגש.

שני האחים שמרו על קשר טלפוני עקבי, אך לצד מגפת הקורונה והקושי בניוד, הסיכויים למפגש בין השניים היו קלושים. בחמישי האחרון, בזכות אמבולנס המשאלות של מגן דוד אדום, שעוזר לאנשים המתמודדים עם מחלות קשות או סופניות להתנייד בהתאם לבקשתם - זכו האחים להתאחד מחדש בביתה של יטי.

המפגש המרגש בין שני האחים ניצולי השואה | צילום: דוברות מד''א

יוזמת המפגש הייתה ריקי, ביתו של רגב, שפנתה למד"א וסיפרה שאביה חולם לפגוש את אחותו, לאחר עשור של נתק פיזי. נוכח מצבו הרפואי המורכב, שינוע באמבולנס נותרה האפשרות היחידה להשלמת המפגש. בסיומו, אמר ישראל כי "הפגישה תישאר איתי עד יומי האחרון". בתו ריקי הוסיפה: "אנו חסרי מילים להביע את מה שאנחנו מרגישים, היה לנו יום מופלא ונשגב. לזכות ולראות את אבא שלנו ואת אחותו אוחזים יד ביד במפגש חד פעמי שכזה, לא השאיר אף עין יבשה".

הפרמדיקית והחובשים שליוו את המפגש סיפרו: "הייתה לנו זכות גדולה לאפשר את הקיום של המפגש המרגש, ולראות את יטי מחזיקה את ידו של אחיה הצעיר ישראל, לאחר שלא נפגשו כעשור. החיוכים של בני המשפחה ודמעות השמחה של כל הנוכחים בחדר הם מה שנותן לנו את הכוח להמשיך".